На Вокзальній площі в Києві, де минулого року проходили суперечки стосовно видалення зелених насаджень заради паркування, зараз з’явився новий платний паркінг. “Модернізація” цієї території стала наслідком не надто вдалої реорганізації, яка була проведена восени 2024 року. В результаті затори стали ще частішими, а сама площа стала менш проїзною. Чи допоможе новий паркінг з “золотими” тарифами та оновленими правилами для тих, хто приїжджає на вокзал, покаже час.

Тепер водії, які мають у планах підвезти або зустріти пасажирів на Центральному залізничному вокзалі, можуть залишити свої автомобілі на новому комунальному паркінгу, що розташований прямо перед головним входом. Як повідомляє ГО “Пасажири Києва”, цей майданчик на 69 місць почав працювати в повноцінному режимі після кількох днів тестування. Тут є облаштовані місця для людей з інвалідністю, а найближчим часом планують встановити зарядні станції для електромобілів. Для зручності передбачено два заїзди та два виїзди зі шлагбаумами, а оплату можна здійснити як карткою, так і готівкою через термінал.

Однак тариф на паркування викликає подив: година коштує 80 грн, доба – 320, а нічний паркувальний режим з 23:00 до 5:30 обійдеться у 240 грн, тобто ціни є врівноваженими з приватними стоянками в центрі Києва. Для короткочасної зупинки передбачаються перші 10 хвилин за 20 грн. Ініціатори вважають, що такі тарифи повинні запобігти звичці залишати автомобілі на тривалий час та перетворити паркінг на місце для швидких заїздів – забрати чи зустріти пасажирів.

Нагадаємо, ще в травні Інформатор повідомляв, що для підготовки цього паркінгу влада вирізала зелені насадження на площі. Кущі й квіти, які росли там десятиліттями, пересадили в інші місця, пояснюючи це “модернізацією”. Це рішення стало продовженням осінньої реформи 2024 року, коли легкові автомобілі фактично були витіснені з площі через розподіл транспортних потоків. Тоді замість паркомісць з’явилися велодоріжки, що викликало критику з боку водіїв і таксистів.

Урбаністи з ГО “Пасажири Києва” також висловлювали незгоду з ідеєю створення паркінгу на місці зеленої території. Вони наполягали на пріоритеті громадського транспорту і навіть пропонували повернути трамвай на вулицю Петлюри. Однак міська влада обрала інший шлях, зробивши акцент на організації нового паркування безпосередньо перед вокзалом.

Реакція громадян на новий паркінг виявилася досить різнорідною. Частина киян обурена тим, що замість зелених насаджень з’явилися лише 69 паркомісць, охарактеризувавши це як “розпил” і втрату території, яку можна було б використати інакше, наприклад, для підземного паркінгу чи громадських просторів. Інші ж вказують, що в околицях вокзалу і без того достатньо стоянок, тож новий майданчик виглядає зайвим.

З іншого боку, деякі кияни радіють появі організованої парковки, оскільки це допомагає уникати хаотичного руху та пошуку місця на Південному вокзалі. Обговорюються й тарифи: одні вважають, що 80 грн за годину – це забагато, інші ж наголошують, що така обмежена площа не перетвориться на довготермінове “кладовище” автомобілів. Тим не менше, чимало коментаторів погоджуються, що навіть при наявності паркінгу основна увага в зоні вокзалу повинна бути приділена громадському транспорту та зручності пасажирів із великим багажем.

Сьогодні водії мають кілька варіантів: оплатити доступ до нового майданчика за високим тарифом, скористатися муніципальними паркомісцями на вулиці Вокзальній по 35 грн за годину або шукати безкоштовні стоянки неподалік. Вибір цих опцій киян може вплинути на те, чи справді новий паркінг зменшить хаос на площі перед вокзалом.

За літо кияни більше заплатили за порушення паркування, ніж за офіційні стоянки

Як зазначав Інформатор, влітку в Києві було евакуйовано понад 20,5 тисяч автомобілів, які заважали руху та порушували правила. З бюджету міста від штрафів надійшло 35,7 млн грн, а ще 30,7 млн грн – від оплати легального паркування. Загалом зафіксовано більше 444 тисяч сесій паркування. Відповідно до статистичних даних, надходження до бюджету від штрафів все ще перевищують надходження від офіційного паркування.

Також ми повідомляли, що Київ втрачає пів мільйона гривень щомісяця, при цьому ці кошти “лежать” прямо під ногами в центрі столиці. Так вважають активісти, які виявили на карті платних паркувань Києва “білу пляму” у самому центрі – на вул. Богдана Хмельницького.

Від admin

З приводу питань по сайту та реклами звертайтесь на info@lybid34.kiev.ua | Увага! Адміністрація сайту не несе відповідальності за розміщений контент на сайті, весь контент було взято з відкритих джерел.