Печерський районний суд Києва ухвалив однозначне рішення щодо місцевого жителя, який керував електросамокатом в стані алкогольного сп’яніння. Чоловіка оштрафували на 17 тисяч гривень і на рік позбавили права керувати транспортними засобами. Це покарання є максимальним згідно з чинним законодавством для самокатників, які порушують правила дорожнього руху.

Як повідомляє “Главком” з посиланням на судовий реєстр, інцидент трапився вночі 8 травня на вулиці Бастіонна, 1 у Києві. Правоохоронці зафіксували, що водій електросамоката Jet перебував у стані алкогольного сп’яніння, що засвідчив прилад Drager Alcotest, показавши 1,01 проміле. В суді адвокат підсудного наполягав на закритті справи, аргументуючи це тим, що електросамокат Jet не є транспортним засобом у контексті правил дорожнього руху, однак суд не погодився з цією аргументацією.

За рішенням суду, будь-який транспортний засіб, який приводиться в рух за допомогою двигуна, незалежно від його робочого об’єму, є механічним транспортним засобом. Отже, електросамокат визнається транспортним засобом, а особа, яка ним керує, вважається водієм. Таким чином, водій електросамоката стає повноправним учасником дорожнього руху й зобов’язаний дотримуватися вимог Правил дорожнього руху, вирішили у суді. Окрім штрафу, мешканець Києва також має сплатити 605,6 грн судового збору.

Це рішення суду ілюструє загальну тенденцію до посилення контролю за використанням електросамокатів в Україні, адже кількість дорожньо-транспортних пригод за їхньою участю зростає. Протягом останніх п’яти років у судах розглядалося не менше 130 таких справ, причому 34% з них припало на 2023 рік. Станом на липень 2024 року у судовому реєстрі було зафіксовано 111 адміністративних та 22 кримінальні справи щодо ДТП за участю електросамокатів.

Київрада приймає заходи щодо електросамокатів: їх вважають реальною загрозою для пішоходів

В Київраді вважають, що правила користування електросамокатами та електровелосипедами потребують перегляду. Причиною є хаотичне розміщення таких транспортних засобів на тротуарах, а також відсутність культури поведінки серед користувачів мікромобільного транспорту.

На зустрічі 12 травня, в якій брали участь депутати, представники КМДА, патрульної поліції міста та компаній-операторів прокату мікромобільного транспорту (електросамокатів та велосипедів), було ухвалено рішення про розробку єдиних для всіх операторів правил паркування мікромобільного транспорту на тротуарах. Окрім цього, кожен користувач має бути ознайомлений і усвідомлювати правила користування. На зустрічі створено робочу групу для розробки нових правил, які згодом оформлять у проект рішення, що розглядатиме Київрада.

Також варто зазначити, що з 5 червня у Києві введено обмеження на рух великовагового автотранспорту протягом денного часу. За розпорядженням КМДА, забороняється рух транспорту з загальною вагою понад 24 тонни та навантаженням на вісь більше 7 тонн. Контроль за дотриманням нового режиму забезпечить патрульна поліція Києва. Обмеження діють у ті дні та години, коли температура перевищуватиме порогову позначку +28 градусів.

Від admin

З приводу питань по сайту та реклами звертайтесь на info@lybid34.kiev.ua | Увага! Адміністрація сайту не несе відповідальності за розміщений контент на сайті, весь контент було взято з відкритих джерел.