Серед галасу сучасних технологій та реконструкції на Глибочицькій у Києві несподівано з’явився фрагмент історії. Під час оновлення трамвайного полотна на світ “вийшла” стара бруківка, яка, за оцінками експертів, має більше ста років. І є сподівання, що вона прослужить ще сто або двісті років, якщо, звісно, її не знімуть під час продовження реконструкції.
Бруківку початку ХХ століття знайшли на перетині вулиць Глибочицької та Січових Стрільців. Її помітив киянин Геннадій Писаренко під час дорожніх робіт і поділився світлиною артефакту, який зберігався під асфальтом протягом багатьох десятиліть. Про це повідомив пам’яткоохоронець Дмитро Перов, зазначивши, що “незахищена” бруківка тут існувала ще в 1980-х роках. Але на відміну від інших вулиць, де історичне покриття просто демонтували, на Глибочицькій вона була захищена шаром асфальту. Це й дозволило зберегти елемент дореволюційного міського середовища до сьогоднішнього дня.
У коментарях кияни звертають увагу на якість старовинного покриття; за їхніми словами, бруківка досі в кращому стані, ніж сучасний асфальт. Мешканці сподіваються, що її знову просто “закатають”, зберігши для майбутніх поколінь. Також Ярослав Щербаков додав, що бруківка була покладена приблизно у 1910 році, після того як Глибочицю взяли в колектор — до дороги на початку вулиці були використані круглі булижники.
В даний час на Глибочицькій триває велика реконструкція трамвайного полотна, яка розпочалася кілька місяців тому. Це перше повне оновлення інфраструктури за більше ніж пів століття. Роботи вже охопили частину маршруту до Лук’янівської площі, триває укладання колій у зворотному напрямку та підготовка наступної ділянки.
Коли розпочали ремонт Глибочицької, і як довго він триватиме
Нагадаємо, про початок нового масштабного ремонту на вул. Глибочицькій Інформатор повідомив ще наприкінці січня. З 1 лютого 2025 року почали перекладати зношені трамвайні колії, а ремонтують увесь проміжок від перетину вулиці з вул. Січових Стрільців до Лук’янівки та з Нижнім Валом на Подолі. Це 3,5 км колій, а востаннє їх повну заміну робили більше 50 років тому.
А вже на початку березня ми повідомили, що ремонтники пройшли 500 метрів трамвайних колій. Якщо роботи продовжуватимуться такими ж темпами, КП Київпастранс навряд чи встигне завершити усю вулицю за півроку, проте, ймовірно, кількість робітників буде збільшено.