Пасажирський лайнер Ту-134А-3 “Україна”, що возив українських президентів і прем’єрів, поки не повернеться до музею. Після завершення Фестивалю кар’єри на ВДНГ організатори вирішили залишити літак на локації. Тож, до вересня укияни, які не встигли потрапити до нього на екскурсію, мають всі шанси відвідати легендарний лайнер.
Про це повідомив генеральний директор ВДНГ Євген Мушкін. За його словами, це спільне рішення Національного експоцентру, Київського авіаційного інституту та Державного музею авіації імені Антонова – всі разом вони вирішили продовжити тимчасове життя борту просто неба. Поки Державний музей авіації зачинений, літак залишається у публічному доступі.
Ту-134А-3, побудований на Харківському авіаційному заводі, з 1997 по 2012 рік був основним літаком для коротких поїздок президентів Леоніда Кучми, Віктора Ющенка, прем’єрки Юлії Тимошенко та інших високопосадовців. Всередині є окремий салон для глави держави, кімната для нарад, урядовий телефон і столи для підписання угод. Літак належить Державному музею авіації, куди він переїхав 2014 року.
У ВДНГ на лайнер великі плани: по-перше, він став популярною локацією для екскурсій. По-друге, його розглядають і як платформу для нових освітніх ініціатив. У планах організаторів – влаштувати в літаку лекторії з історії авіації та дипломатії, авторські екскурсії від колишніх пілотів і стюардес урядових рейсів, а також заходи про дипломатичний етикет під час перельотів.
Щодо екскурсій, вони проводитимуться щоп’ятниці з 12:00 до 20:00 та у вихідні з 10:00 до 20:00, починаються кожні пів години. Вхідний квиток – це донат на факультет дронів КАІ: 300 грн для дорослих, 150 грн – для студентів і школярів. І це чудова можливість доторкнутися до історії української авіації.
Нагадаємо, раніше у соцмережах з’являлися припущення, що літак забрали з музею і “ріжуть на метал”, але в Київському авіаційному інституті спростували ці звинувачення. За словами в.о. ректора Ксенії Семенової, лайнер лише демонтували для перевезення на ВДНГ, як це вже робили у 2014 році під час доставки з аеропорту “Бориспіль” до музею. Уся операція проходила з підтримки Департаменту культури та Департаменту територіального контролю КМДА.
У Києві відкрили мініскульптуру із новим забобоном, а інсталяція з величезним трансформатором переїхала з Подолу
Нагадаємо, днями Інформатор писав про те, що у столиці на Контрактовій площі відкрили нову мініскульптуру для проєкту “Шукай!”. Йдеться про мініатюру “Київські контракти”, що стала вже 48 за ліком у межах культурно-історичного проєкту. Скульптурка присвячена столичному підприємництву, і з нею вже пов’язаний один забобон.
Крім того, ми повідомляли, що інсталяція “Битва за світло”, яка майже рік стояла на Контрактовій площі у Києві, стала частиною постійної експозиції Національного музею історії України у Другій світовій війні. Її центральний елемент — 40-тонний зруйнований трансформатор, який понад 50 років служив на одній із теплоелектростанцій ДТЕК. Колись це була потужна енергетична машина вагою 40 тонн, та після численних російських атак у 2024 році від нього залишилося лише обгоріле ядро.