Ситуація з безладно запаркованими дворами, що заважає виїзду екстрених служб, стала серйозною проблемою для мешканців Києва. Як зазвичай, головний акцент на цю проблему робить голова КМВА Тимур Ткаченко, який, не маючи достатніх ресурсів для вирішення, прагне діяти через КМДА. Фахівці вважають, що впорядкування паркування можливе тільки на державному рівні за умови прийняття відповідних законів і запровадження штрафів для порушників.
Навіть у надзвичайних ситуаціях, наприклад, нещодавно на Троєщині, коли рятувальники не могли дістатися до будинків через припарковані автомобілі, схоже, що ситуація не покращується. Цю думку висловив автор YouTube-каналу “ЗупиниЛося” Костянтин Андріюк в ефірі Новини LIVE.
“Це може не сподобатися, але я кажу прямо: наразі це неможливо вирішити. У рамках чинного законодавства і норм нічого серйозно не зміниться. Це будуть лише нетривалі ініціативи,” – підкреслив активіст.
На його переконання, навіть якщо Тимур Ткаченко активно тисне на місцеву владу, якщо не буде системних реформ, порядок не з’явиться. Заклики поважати один одного і паркуватися з розумом в дворах ефективними не є.
“Це схоже на минулорічну ситуацію, коли просили не вмикати кондиціонери – і що з того? Відключили електрику, тому що всі їх увімкнули. Люди думають: “Я включу, бо інші вже ввімкнули”. І так далі,” – навів приклад Андріюк.
Він додав, що “люди порушують правила, бо їх не штрафують”. Проте, для встановлення порядку потрібно забезпечити контроль, а автомобілістам – визначити місця для паркування, де можна буде залишити свій автомобіль на ніч. Після цього необхідно почати накладення штрафів за порушення, зазначив експерт.
“І надзвичайно важливо – забезпечити якісний громадський транспорт. Людина не повинна їхати, як оселедець у бочці, у маршрутках з “чорним кешем”. Вона має вчасно добиратися на роботу і комфортно повертатися додому ввечері. Тоді автомобіль можна буде залишити у правильно організованому місці,” – прогнозує Андріюк.
Претензії Ткаченка до КМДА
Ткаченко в кінці липня висловив критику на адресу підлеглих Кличка через те, що вони повільно реалізують ініціативу голови КМВА, яку він озвучив чотири місяці тому. В березні Ткаченко звернув увагу на хаотичні паркування у дворах, що призводять до проблем для екстрених служб, та оголосив про план очищення дворів багатоквартирних будинків від припаркованих автомобілів. Із самого початку ініціатива виглядала обнадійливо, але за чотири місяці вдалося визначити лише чотири адреси, де в майбутньому планують виконати розмітку та встановити антипаркувальні стовпчики.
Тож нещодавно Ткаченко публічно зазначив, що міська влада лише імітує роботу, адже чотири адреси для “пілотного проєкту” лише визначені, але ніякі роботи не розпочато. А відповідь від Пантелеєва, що надійшла до КМВА, не містить конкретних термінів або результатів реалізації – тільки “опис бюрократичного процесу”.
Ткаченко підкреслив, що, у разі відсутності прогресу до 11 серпня, вимагатиме дисциплінарної відповідальності. Крім того, голова КМВА критикував киян, які “не усвідомлюють важливість цього питання”.
“Ми дослідили десятки територій та дворів”: у КМДА відреагували на критику Ткаченка
Пантелеєв, згаданий Ткаченком, відповів на його зауваження у Facebook, зауваживши, що для КМДА важливий реальний результат, а Ткаченкові – формальне виконання його доручення. У своїй відповіді він звинуватив главу КМВА в недостатньому розумінні ситуації.
“Хотілося б сказати, перефразовуючи відоме народне прислів’я: ми пливемо разом, а не допливає Пантелеєв,” – написав чиновник КМДА, натякаючи на слова “пливли-пливли, а на березі всі спіткнулися”.
Він пояснив, що з квітня КМДА досліджувала десятки територій і дворів, їх проектні характеристики та поточний стан. Пантелеєв та його команда провели ряд консультацій з лідерами будинкових громад. На базі цього розроблено пілотний проект плану організації дорожнього руху, який належить узгодити з Національною поліцією та іншими залученими сторонами. Проект призначено для тестування перед його масштабуванням.
“Так важливо робити, коли пріоритетом є реальний результат, а не формальне виконання доручення. Щоб стверджувати, що проблема вирішена, її потрібно ретельно вивчити, врахувати багато факторів, насамперед, взаємодію з мешканцями. Ми орієнтуємося на європейські підходи,” – пояснив Пантелеєв.
Вирішення проблеми неможливе без надання людям альтернативних місць для паркування, зауважив чиновник. Однак ситуацію ускладнює те, що кількість автомобілів у столиці постійно зростає.
“Чи мав я заборонити автомобілі у дворах, встановити шлагбауми, запровадити жорстокі штрафи, щоб формально виконати завдання у встановлені терміни, які явно є нереалістичними?” – запитав він.
Бахматов налагодив навчання на Троєщині і зняв плату за парковку під РДА
У той час, як КМВА та КМДА ведуть суперечки, голова Дарницької РДА Максим Бахматов вирішив активно долучитися до вирішення цієї проблеми. Троєщина, що належить до його адміністративної одиниці, “позначена” як проблемна щодо хаотичного паркування. Тому Бахматов взяв ініціативу у свої руки – як кажуть, “Бахматов діє”.
Він оприлюднив відповідне відео, зняте свідками на Троєщині, підтверджуючи, що рятувальники дійсно не можуть дістатися до місця гасіння пожежі через припарковані автомобілі, змушуючи їх витрачати час та тягнути гідранти з дороги.
“Саме тому ми проводимо навчання. Навчаємо людей. Проводимо роботу із громадами. І допомагаємо ОСББ в регулюванні ситуації. Під час пожежі ДСНС повинні мати вільний під’їзд,” – зазначив Бахматов.
Крім того, він відкрив парковку під будівлею адміністрації для всіх, зазначивши, що раніше плата за паркомісце становила 200 грн на добу. За його словами, на 30 місць було видано близько 100 перепусток, включаючи дублікатори та клоновані картки, але тепер усі вони скасовані. Він не зміг дізнатися, хто брав хабарі за доступ до парковки, проте тепер цією стоянкою можуть користуватися не лише працівники і гість адміністрації, а й місцеві мешканці.
Ситуація з покинутими авто в Києві: переймаються вивезенням на спецмайданчики
Нагадаємо, нещодавно Інформатор повідомив, що в спальних районах Києва почали прибирати старі машини, що стоять без діла вже тривалий час або стали металобрухтом. Процес їх вивезення організували безкоштовно за рішенням Ради оборони Києва. Господарі автомобілів, які ще потрібні, можуть забрати свої транспортні засоби у будь-який момент.
Також повідомлялось, що власників старих автомобілів, які планують евакуювати з вулиць та внутрішніх дворів, попереджають про прибуття евакуаторів. Для цього під “двірники” їхніх машин вставляють папірці від районної адміністрації з контактними даними та поясненням щодо вивезення автомобіля, якщо він не буде перепаркований. Цікаво, що в поясненні позначено, які машини вважаються “покинутими”, але не всі автівки, що отримали попередження, відповідають критеріям.