Російський ринок побутової техніки та електроніки зазнає найзначнішого падіння за останні десятиліття.
Згідно з даними, спад спостерігається в ключових сегментах: продажі ноутбуків зменшилися на 10% за кількістю та на 14% у грошовому вираженні, телевізорів – на 10% і 6% відповідно, а настільних комп’ютерів – на 9% й 11%.
Серед основних причин кризи вказують на високу ключову ставку та обмежений доступ до кредитів.
Що стосується смартфонів, очікується зменшення продажів з 31,5 млн до 26-27 млн штук на рік. Середня вартість пристроїв зростає, оскільки споживачі мають намір використовувати телефони довший час.
Маркетплейси в Росії, на відміну від традиційного ритейлу, демонструють зростання завдяки значним знижкам та агресивній конкуренції.
«Проте це не свідчить про здоров’я ринку, а вказує на те, що покупці шукають найдешевші варіанти, часто надаючи перевагу менш відомим брендам», – зазначають у відомстві.
Як приклад наводяться бездротові навушники. Середня вартість цих пристроїв в Росії становить вже менше 2 тисяч рублів, що свідчить про суттєву економію.
Навіть у сегменті ресейлу, відповідно до даних, основним драйвером зростання є не інновації, а економічні труднощі населення. Люди дедалі частіше обирають вживану техніку замість нової, щоб заощадити.
«Тенденція до падіння посилюється, і російський ринок електроніки найближчими роками не зможе відновити колишні обсяги», – підкреслюють у відомстві.
Цього осіннього сезону в Росії кожна десята компанія планує скорочення персоналу.