Росія знову намагається розширити експорт скрапленого природного газу (СПГ) після того, як санкції США зупинили цю діяльність минулого року.
Про це інформує видання Bloomberg.
Згідно з даними Bloomberg та супутниковими фотографіями, судно для транспортування СПГ вперше з жовтня пришвартувалося до експортного терміналу Arctic LNG 2. Воно простояло без дії кілька місяців, оскільки не вдалося знайти покупців, готових порушити західні обмеження.
Принаймні 13 суден, у тому числі тих, що можуть здійснювати плавання в крижаних водах, були залучені для можливого обслуговування Arctic LNG 2, деякі з яких неодноразово змінювали свої керуючі компанії, щоб приховати справжніх власників.
Згідно з даними трекінгу суден Bloomberg, до них відносяться:
- Чотири судна льодового класу, здатні плавати в замерзлих водах поблизу Arctic LNG 2. Три з них нині простоюють у Баренцовому морі, а одне танкер вже пришвартоване до Arctic LNG 2;
- Три традиційні судна для перевезення СПГ знаходяться в Баренцовому морі;
- Два судна проходять ремонт у Китаї;
- Одне, за інформацією видання, вже в дорозі до Arctic LNG 2;
- Одне судно розташоване біля плавучого сховища на Далекому Сході Росії;
- Два судна простоюють у Фінському затоці. Вони раніше обслуговували російський об’єкт під назвою Портова, який потрапив під санкції США в січні.
«Росія володіє більшим числом суден, ніж влітку/восени 2024 року. Якщо вона зможе знайти покупців, цього невеликого флоту має вистачити для перевезення вантажів», — зазначив засновник Arctic Institute, аналітичного центру у Вашингтоні, Мальте Гумперт.
З серпня по жовтень 2024 року з Arctic LNG 2 було експортовано вісім партій вантажу, але жодна з них так і не пришвартувалася на іноземних берегах. Натомість газ був вивантажений у два російські сховища в Баренцовому морі та на Далекому Сході.
У жовтні великомасштабне виробництво було зупинене через замерзання льоду навколо об’єкта, що ускладнило транспортування традиційними суднами.
Зараз ринок уважно стежитиме за тим, чи зможе Arctic LNG 2 знайти охочих покупців. Збільшення експорту буде вигідним для споживачів, оскільки це чинитиме тиск на світові ціни на газ.
Адміністрація Байдена минулого року активно застосовувала санкції до суден та компаній, пов’язаних з експортом пального з Arctic LNG 2. Невідомо, чи буде адміністрація Трампа дотримуватись такої ж політики, чи накладуть обмеження на порти, які приймають пальне.
За словами трейдерів, обізнаних у цій справі, представники спільного підприємства Arctic LNG 2 ніколи не припиняли спроб продати паливо, відвідуючи потенційних покупців в Індії та Китаї протягом останнього року. Однак неясно, чи змогли вони здійснити будь-які продажі.
Нагадаємо, Росія розширює один із найбільших авіазаводів у Казані, на якому зокрема виробляють стратегічні бомбардувальники.