Цей формат оренди передбачає, що Росія отримує не лише літаки, але й екіпажі, технічне обслуговування та страхування. Усі ці послуги наразі недоступні російським авіакомпаніям через міжнародні санкції, наголошує російське видання Важные истории.
Минулого року Росія вже намагалася укласти угоду про «мокрий лізинг» з авіакомпаніями Киргизстану, Узбекистану, Казахстану, Катару та Кувейту. Цю схему обходу санкцій вона запозичила у Ірану, який вже тривалий час живе під обмеженнями.
29 липня російський торговий представник Ярослав Тарасюк зустрівся з керівником Управління цивільної авіації Ефіопії Йоханнесом Аберою. Як стало відомо Ch-aviation, він попросив роз’яснити правила оренди літаків разом з обслуговуванням, адже Росія стикається з труднощами в придбанні нових повітряних суден під час літнього сезону.
Російський чиновник також зазначив, що Москва бажає приєднатися до акредитованого в Ефіопії центру з технічного обслуговування та ремонту літаків Boeing. В Управлінні цивільної авіації Ефіопії підтвердили, що розглянуть цю пропозицію після консультацій з партнерами.
У відповідь Росія запропонувала постачання навігаційного обладнання для аеропортів Ефіопії.
Після введення санкцій через вторгнення в Україну російські авіакомпанії більше не можуть купувати нові західні літаки або запчастини для вже наявних, уточнюють Важные истории. Тільки у 2024 році, за даними Росавіації, з цивільного авіапарку довелося вивести 58 літаків. Протягом цього часу, за підрахунками Новой газеты Европа, сталося понад 200 інцидентів із пасажирськими літаками російських компаній.
Угода з Ethiopian Airlines може дозволити російським авіаперевізникам користуватися новими літаками Boeing або Airbus, зареєстрованими в Ефіопії.
Проте в Ethiopian Airlines заявили, що не розглядають можливість укладання угоди з Росією. У компанії пояснили, що наразі самі потребують розширення флоту і активно шукають додаткові літаки для задоволення попиту пасажирів. Також вони підкреслили наявність геополітичних ризиків співпраці з РФ.
Представники Ethiopian Airlines відзначили, що Росія підпадає під санкції США, тоді як Ethiopian Airlines має тісні операційні та комерційні зв’язки зі Сполученими Штатами. Вони наголосили, що працюють відповідно до міжнародних норм і законодавства США і не готові ризикувати, порушуючи ці закони.
За даними Ch-aviation, Ethiopian Airlines зіткнулася із затримками поставок літаків від Airbus та Boeing. У зв’язку з цим компанія була вимушена самостійно шукати лізингодавців, щоб компенсувати нестачу авіапарку.