Про це повідомляє Reuters.

Згідно з даними LSEG, у травні обсяги поставок так званих «брудних нафтопродуктів» з російських портів до Індії майже потроїлись — до 0,6 мільйона тонн. Основну частину цього експорту складають прямогонний мазут і вакуумний газойль (VGO), які Індія купує як більш вигідну альтернативу нафті марки Urals.

У той же час імпорт сирої російської нафти індійськими компаніями зменшився: Reliance зменшила закупівлі на 37%, а Nayara Energy — на 3%.

Обсяги постачання мазуту та VGO з РФ до Туреччини зросли на 75% — до 0,43 мільйона тонн. Саудівська Аравія залишається головним покупцем російського мазуту, хоча її імпортні обсяги зменшилися на 17% — до 0,7 мільйона тонн.

Сінгапур і Китай також залишаються важливими покупцями російських нафтопродуктів.

При цьому обсяги перевалки російського мазуту через мис Доброї Надії у травні впали до 85 тисяч тонн — це мінімум з початку року. Причинами цього стали ризики атак у Червоному морі з боку єменських повстанців-хусітів, а також загострення ситуації між Іраном і Ізраїлем.

Нагадаємо, що Росія, Сполучені Штати Америки та Саудівська Аравія можуть знову об’єднати зусилля для стабілізації світового нафтового ринку, якщо конфлікт на Близькому Сході призведе до нової хвилі цінової мінливості.