Про це інформує «Reuters».

Після запровадження повного ембарго Європейського Союзу на російські нафтопродукти в лютому 2023 року, країни Близького Сходу та Азії стали головними споживачами російського мазуту та VGO.

У червні постачання цих продуктів з російських портів до Саудівської Аравії підвищилось на 9% у порівнянні з травнем, досягнувши 800 тисяч тонн. Це зростання обумовлене збільшенням споживання енергії в період літньої спеки.

Одночасно поставки до Індії та Туреччини значно зменшилися. Індія отримала 340 тисяч тонн мазуту і VGO, що є на 49% менше, а Туреччина — 280 тисяч тонн, що на 33% менше у порівнянні з травнем.

Також важливим напрямком стали постачання до єгипетської Айн-Сухна — значного паливного хабу, куди було надіслано майже 400 тисяч тонн пального. Інші отримувачі російського мазуту включають Сінгапур, Сенегал та Китай.

Відзначається, що з грудня 2023 року, через зростання ризиків у Червоному морі в результаті атак угрупування Хуті, танкери з Росії почали користуватися маршрутом навколо мису Доброї Надії. У червні лише два судна з 180 тисячами тонн мазуту проходили до Азії цим шляхом.

Нагадуємо, що в травні Росія значно збільшила експорт морського мазуту та вакуумного газойлю до Індії та Туреччини, водночас імпорт російської сирої нафти в Індії знизився.