У Києві планують нарощувати дамби Бортницької станції аерації, а відповідно й кошториси на ці роботи. Це важливий етап реконструкції станції, куди зливаються води від Києва, Ірпеня, Вишневого, Гостомеля, Ворзеля, Бучі, Коцюбинського, Софіївської Борщагівки, а також Борисполя і Вишгорода. З’явилися питання щодо ціни на кар’єрний ґрунт, який є головним об’єктом витрат.
Комунальне підприємство “Київбудреконструкція”, що підпорядковане Київраді, уклало контракт на 147 млн грн із компанією “ТФМ-Схід”, як повідомляють “Наші гроші”. Мова йде про додаткові роботи з реконструкції дамб мулового поля №1 Бортницької станції аерації. Підрядник отримає фінансування без тендеру, що допустимо в умовах воєнного стану.
Основна угода на реконструкцію мулових полів №1 і №2 була укладена у березні, але вже тоді викликала питання через свою вартість, яка перевищувала пів мільярда гривень. Тепер планується ще один етап: попередні документи підтверджують необхідність нарощування дамб і перемичок навколо поля, а експертні висновки і виїзні наради стали підставою для нових робіт.
Усі роботи виконуватиме той же підрядник, оскільки, як зазначається у обґрунтуванні, його техніка вже знаходиться на об’єкті, а залучення іншої компанії могло б ускладнити процес. У тендерному обґрунтуванні зазначено, що більша частина суми піде на кар’єрний ґрунт. Його вартість становить 372 грн за тонну плюс 974 грн за доставку. Натомість, за інформацією розслідувачів, грунт на відкритих майданчиках Київської області можна знайти за 20-90 грн за тонну.
Контроль за виконанням робіт є непростим завданням. Як відзначають “Наші гроші”, перевірити обсяги й маршрути транспортування ґрунту можна лише через фізичний нагляд за вантажівками. Всі інші дані доступні лише на папері. Очікувана дата завершення додаткових робіт – наприкінці 2025 року.
Фірма “ТФМ-Схід” отримала обидва контракти поспіль і не має інших угод із державою. За останній рік у компанії змінювалися керівники та власники. Реконструкцією опікується КП “Київбудреконструкція” під керівництвом Анатолія Сульдіна, якого мер Віталій Кличко тимчасово усував з посади у 2023 році через розслідування ремонтів ліфтів.
Без модернізації станції нас чекає катастрофа
Як повідомляв Інформатор, наслідки можливого масштабного прориву мулових полів на Бортницькій станції аерації описав очільник Деснянської РДА Максим Бахматов. Він нагадав, що за десять років, відколи об’єкт визнано аварійним, влада міста не вжила жодних заходів, щоб запобігти можливим наслідкам. Він також підкреслив, що для 3 млн мешканців міста (і ще 2 млн, які користуються БСА) є лише одна станція, яка очищує стоки, приймаючи 1,8 млн кубів стоків щодня — це еквівалент 700-800 олімпійських басейнів із скамивом кожного дня, – акцентував очільник Деснянської РДА. І ця система знаходиться на межі катастрофи.
Інформатор також повідомляв, що мікрорайон Бортничі опинився майже без транспортного сполучення з “великим Києвом”. Селище, яке включили до столиці ще у 1988 році, тепер страждає від байдужості посадовців КМДА, які скасували один з основних автобусних маршрутів. Йдеться про автобус №474, що курсував між Бортничами і станцією метро “Харківська”.