Фото: ілюстратвине

Скандал в київській гімназії, де учнів не допустили на уроки через відсутність шкільної форми, підкреслив ще одну серйозну проблему освіти столиці.

Ситуація, у якій дітям відмовили у вході до гімназії №109 в Києві через шорти, стала лише ознакою більш глибокої системної проблеми. В умовах воєнного стану у столиці призупинили проведення відкритих конкурсів на посади директорів шкіл. Це створює умови, за яких департамент освіти призначає на керівні посади одних і тих же людей, які є зручними для системи та не ставлять незручні питання, включаючи ті, що стосуються можливих корупційних схем у ремонтах і тендерах. Про це повідомила на своїй сторінці у Facebook депутатка Київради Ксенія Семенова.

Військовий стан як зручний інструмент для чиновників

Згідно слів Ксенії Семенової, в умовах воєнного стану у Києві було вирішено зупинити відкриті конкурси на директорів шкіл.

«Місто продовжує функціонувати. Школи й садочки працюють. Конкурси на посади директорів можна проводити. Але цього не роблять, адже так зручно міському голові та директорці департаменту освіти,» – підкреслила депутатка.

Внаслідок такої ситуації на чолі шкіл залишаються ті ж самі керівники, навіть якщо їхня діяльність викликає невдоволення у батьків та педагогів. Це призводить до замкнутого кола, в якому нові, енергійні освітяни або перспективні управлінці з інших міст не мають жодної можливості претендувати на ці посади.

Корупційні схеми в ремонтах та закупівлях

Одна з головних причин відмови проводити відкриті конкурси, за словами Семенової, це корупція. Вона навела приклад, коли той же дах у школі ремонтують щороку, що викликає підозри про неефективне використання бюджетних коштів.

«Директори, що є зручними для департаменту, закривають очі на корупцію в тендерах і ремонтах. Або не ставлять запитань, чому одні й ті самі підрядники продовжують отримувати багатомільйонні контракти рік за роком,» – стверджує депутатка.

На її думку, саме тому система не зацікавлена в проведенні відкритих конкурсів, адже новий директор може почати вимагати прозорості та порядку в процесах.

Наслідки для освіти столиці

Відсутність відкритих конкурсів створює кілька серйозних проблем, які негативно позначаються на розвитку шкіл Києва:

  • Старі директори роками залишаються на своїх посадах, у той час як нові лідери не мають можливості показати свої здібності;
  • Завуч або директор приватної школи навіть не можуть спробувати претендувати на посаду керівника державної школи;
  • Зручні для системи директори не ставлять запитань про фінансові витрати та ремонти, навіть якщо підрядники знову освоюють кошти на ті ж роботи;
  • Без оновлення керівництва школи втрачають мотивацію до розвитку та модернізації навчального процесу;
  • Батьки та громада не мають можливості впливати на процес відбору директора.


Від admin