На вулиці Глибочицькій у Києві, де триває активна реконструкція колій, знову з’явився відомий трамвай К1 №321. Саме тут, 6 серпня 2024 року, відбулася масштабна автотроща – неконтрольований вагон без водія та гальм мчав з пагорба, що тягнеться від Лук’янівки до Подолу, і зносив все на своєму шляху. Минуло менше року, і причетний до аварії, яка дивом не закінчилася великою трагедією, знову вирушив на маршрут.
Про це на своїй сторінці у Facebook повідомила Київська транспортна спільнота “КТС”. Враховуючи масштаби серпневої аварії, в якій постраждали 10 автомобілів і шестеро їхніх власників, не всі вірять, що це той самий К1, що спричинив смертельний випадок. Попри це, експерти з транспорту зазначають, що вагон не зазнав суттєвих ушкоджень – він залишився на рейках, а зупинився, оскільки врізався в наступний трамвай Tatra T3 №5563.
Наслідки могли бути значно важчими для самого трамваю та учасників дорожнього руху. К1 №321, що зупинився на зупинці “вул. Січових Стрільців”, прокотився зверху крутим спуском вулиці Глибочицької приблизно 900 метрів. Він знищував автомобілі на своєму шляху, і трагедія була б неминучою, якби у Tatra, в яку він в’їхав, були пасажири. Проте водійка вчасно помітила неконтрольований трамвай, що мчав зверху, і наказала пасажирам терміново виходити.
За півкроку до великої біди: що сталося з трамваєм і які висновки зробив Київпастранс
Нагадаємо, Інформатор повідомляв, що у вівторок, 6 серпня, столиця опинилася за півкроку від великої біди. Порожній трамвай, що стояв під ухилом, і під колеса якого його водій ще не встиг встановити блокуючий “башмак” (додаткове ручне гальмо), почав рухатися в зворотному напрямку. В результаті вагон набрав значну швидкість – на відео з відеокамер видно, як він проходить поворот на вулиці Глибочицькій на Подолі майже на двох колесах, зносячи автомобілі з дороги.
Водія трамвая визнали винним в інциденті дослідженням у КП “Київпастранс” відразу після аварії заявили, що на маршрут випустили справний трамвай. Розслідування встановило, що причиною ДТП стали необережні дії водія, який під час зупинки на перемикачі припустився кількох серйозних порушень правил експлуатації.
На час проведення відповідних службових і слідчих дій водія було відсторонено від роботи. Також оголосили догани заступнику директора з експлуатації транспорту і начальнику відділу безпеки руху трамвайного депо імені Т. Шевченка, до якого приписаний трамвай. Що сталося далі, залишається лише здогадуватись. Ймовірно, водія, який був визнаний винним, позбавили прав на керування транспортними засобами, і він може втратити роботу. Згодом саме до нього КП “Київпастранс” переадресує цивільні позови щодо відшкодування збитків за постраждалий автотранспорт – адже в процесі руху трамвай пошкодив близько 10 автомобілів.