Скіф зі S.T.A.L.K.E.R. 2 співпрацює з ДСНС для порятунку життів в Україні.

Приблизно 23% території держави залишається потенційно небезпечною через мінно-вибухові предмети, що вимагає розмінування. З метою підвищення обізнаності про мінну загрозу, особливо серед молоді, Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) ініціювала спільний проект зі Скіфом — персонажем відомої гри S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, розробленої компанією GSC Game World.

Проект об’єднує ігровий світ та реальні правила безпеки, щоб передати підліткам важливі знання.

Скіф як приклад безпечної поведінки

Скіф демонструє, як діяти в небезпечних ситуаціях:

  • Не ризикувати без нагальної потреби; герой нагадує, що обережність є запорукою життя.
  • Дотримуватись правил; навіть у грі, і особливо у реальному житті, важливо слідувати перевіреним інструкціям.
  • Уникати підозрілих предметів; Скіф попереджає, що не слід торкатися нічого, що може бути небезпечним.

«Вибухонебезпечні предмети підступні. Їх не можна помітити одразу, а помилка може бути фатальною. Не торкайся нічого підозрілого! Справжня сміливість полягає в обережності», — звертається Скіф до гравців.

Хто такий Скіф

Скіф, в реальному житті — Євген Мартиненко, є головним героєм гри S.T.A.L.K.E.R. 2: Серце Чорнобиля. Його прізвисько стало символом відваги та обережності у зоні, і зараз він допомагає ДСНС навчати українців правилам мінної безпеки.

  • Вік: 25 років
  • Угруповання: Одинаки
  • Зброя: Пістолет Скіфа, Гвинтар-ВС
  • Костюм: Куртка новачка, комбінезон Х7
  • Актор: Володимир Захаренков
  • Озвучення: Дмитро Гаврилов
  • Статус: Живий (у закінченні Іскри — зомбований)

Біографія

Євген народився в маленькому містечку та закінчив школу зі срібною медаллю. У дитинстві він любив читати і, мабуть, ще більше — битися. Після служби в армії за контрактом, він почав займатися торгівлею «пустишками» — артефактами, які втратили свої властивості.

Одного вечора аномалія зруйнувала його квартиру, залишивши особливий артефакт. Не маючи грошей на нове житло, Євген звернувся до професора Германа з НДІЧАЗ. Професор запропонував йому перезарядити артефакт у Зоні з допомогою сканера «ТОПАЗ», що могло принести великі гроші. Так Євген отримав прізвисько Скіф і вирушив у Зону з професором.

Характер та особистість

Скіф має складний характер: він не дуже охоче говорить, але не боїться братися за справу. У всіх кат-сценах він носить респіратор, що закриває більшу частину його обличчя. Його товариш у Зоні — Ріхтер.

Переваги інтерактивного підходу

Використання ігрового персонажа в навчанні безпеці має декілька очевидних переваг:

  • Залучення підлітків — S.T.A.L.K.E.R. 2 популярний серед молоді 14–17 років, які часто нехтують небезпеками через недостатню обізнаність.
  • Яскравий приклад поведінки — герой демонструє конкретні дії, які можна адаптувати до реального життя.
  • Інноваційний формат — поєднання ігрового контенту з освітніми елементами робить навчання цікавим та доступним.
  • Підвищення обізнаності — цей проект допомагає запам’ятати правила безпечної поведінки у випадку виявлення вибухонебезпечних предметів.

Орієнтація на вразливу аудиторію

Згідно з дослідженням ЮНІСЕФ та Rating Group (2024), підлітки віком 14-17 років є найбільш схильними до ризикованої поведінки в небезпечних зонах. Спецпроект зі Скіфом має на меті зрозуміло і доступно навчити молодь уникати небезпечних ситуацій, використовуючи персонажів, яким вони довіряють і на яких орієнтуються.

Інтерактивні проекти в цьому стилі доводять, що поєднання культури геймерів із важливою інформацією з безпеки може стати ефективним інструментом профілактики нещасних випадків.

Від admin