Київські дороги стають дедалі небезпечнішими – дорожньо-транспортні пригоди забирають життя десятків мешканців столиці щомісяця. Статистичні дані за перше півріччя 2025 року вказують на рекордні показники ДТП, у яких загинули або отримали травми люди, в порівнянні з аналогічним періодом 2024 року. Інформація від Патрульної поліції Києва демонструє стрімке підвищення смертності на дорогах, причини якого не зводяться лише до перевищення швидкості.
Протягом першого півріччя 2025 року в Києві внаслідок дорожньо-транспортних пригод загинули 64 людини, що на 64% більше, ніж у відповідний період 2024 року, коли було зареєстровано 39 випадків загибелі. Ці дані надає ГО “Пасажири Києва”. Найбільшу кількість загиблих зафіксовано в лютому (16 осіб) та травні (14), однак протягом усіх шести місяців, за винятком квітня, спостерігається перевищення минулорічних показників.
Кількість травмованих, однак, дещо зменшилася: з 1,312 у 2024 році до 1,254 у 2025-му. Найбільше постраждалих традиційно в лютому та травні, коли частота аварій значно збільшується. Однак в поточному році показники були нижчими за минулорічні лише в травні та червні.
Громадська організація “Пасажири Києва” прямо звинувачує київську адміністрацію в небажанні змінювати своє ставлення до безпеки дорожнього руху. Активісти підкреслюють, що нові розв’язки та швидкісні вулиці з відбійниками не зменшують аварійність, а навпаки, провокують перевищення швидкості.
“Замість того, щоб впроваджувати концепцію Vision Zero, КМДА та Київавтодор витрачають мільярди на дорожнє будівництво. Всі нововідремонтовані та новозбудовані розв’язки і дороги з відбійниками в столиці лише сприяють збільшенню швидкостей. Саме це є головною причиною травматизму на дорогах України,” – зазначається у заяві транспортних активістів.
Концепція Vision Zero, що передбачає нульову толерантність до смертей на дорогах, підтримується низкою громадських організацій в Україні, включаючи “Пасажири Києва”. Її основні принципи – зменшення швидкості, безпечне проектування інфраструктури, пріоритет для пішоходів і велосипедистів, а також системний підхід, при якому відповідальність несе не лише водій, а й міські служби та проектувальники.
Щодо швидкості, Патрульна поліція України підтверджує, що вона є основною причиною ДТП із серйозними наслідками. За даними за перші сім місяців 2025 року, понад 40% подібних ДТП в Україні сталися саме через перевищення швидкості. Проте правоохоронці також вказують на не менш важливу причину – культуру поведінки на дорогах.
Недотримання дистанції, порушення правил маневрування, пішоходи, що раптово виходять на проїжджу частину – усе це призводить до нових трагедій. Додатковим фактором є зростання випадків керування автомобілем у стані алкогольного сп’яніння: достатньо згадати останні випадки аварій, такі як переворот на мосту Патона або п’яний водій, який травмував двох жінок у Куренівському парку. Столичні активісти також звертають увагу на майбутній ремонт Харківського шосе, де не передбачено місце для пішохідного переходу, але передбачено місце для необов’язкового за нормами відбійника. Це, на їхню думку, не покращить безпеки дорожнього руху, так само, як і більшість інших дорожніх проектів у Києві.
Випадок з чоловіком, який обманув Драгер на Солом’янці, а поліція спіймала креативного порушника під Києвом
Нагадаємо, що днями Інформатор повідомляв про аналогічну ситуацію в Солом’янському районі столиці. Після ДТП Драгер не зміг визначити кількість алкоголю в крові водія, оскільки рівень сп’яніння перевищував межі приладу. Але це однозначно більше п’яти проміле, що вже вважається смертельною дозою алкоголю.
Також повідомлялося, що в Київській області патрульна поліція затримала креативного водія. Водій преміального Mercedes прикріпив на номерний знак звичайний зелений листок, ніби то він потрапив туди випадково. Проте, зупинивши автомобіль, патрульні виявили, що листок був прикріплений канцелярським скотчем: водієві було виписано штраф.