На глибині понад 50 метрів тепер не тільки чутно шум потягів, а й розповіді про техніку, людей і місто. Столичне метро активно залучається до культурних і історичних проєктів. Наразі воно має освітній характер і присвячене одному з головних університетів Києва, чия історія тісно переплітається з розвитком Київського метрополітену.

Станція “Політехнічний інститут” на червоній гілці метро тимчасово перетворилася на місце проведення культурно-освітнього проєкту “Метро. Місто. Політехніка”. Як повідомляє Київський метрополітен, він запустив проєкт до кінця літа – постери з’явилися просто на стінах платформи. І хоча на перший погляд це лише історії випускників, насправді тут йдеться про міську інфраструктуру, інженерію та зв’язок між освітою і життям Києва.

До 31 серпня пасажири можуть ознайомитися з 15 плакатами про науковців, інженерів, системи метро і саму станцію. Наприклад, згадується, що ескалатори підземки працюють завдяки частотним перетворювачам, які були розроблені випускниками КПІ. Також є плакати, що розповідають про факультети, що навчають фахівців для метро, а також про видатних особистостей, таких як Борис Патон, Валерій Лобановський та Ігор Сікорський – усі вони пов’язані з політехнікою.

Цей проєкт є спільною ініціативою КПІ ім. Ігоря Сікорського та КП “Київський метрополітен”. За словами ректора університету Анатолія Мельниченка, ідея полягала не лише в тому, щоб нагадати про історичний зв’язок метро та університету, а й у популяризації інженерних спеціальностей. Це підтверджує реальність – у метрополітені працює близько 300 випускників КПІ, від фахівців з технічних систем до машиністів.

Станція “Політехнічний інститут” була відкривалася 5 листопада 1963 року. Її будівництво стало частиною другої черги метро, яка розпочалася після невдач першої. Тут вперше в Києві використали залізобетонні тюбінги замість чавунних, що стало технологічним проривом.

Незважаючи на вимушену простоту через архітектурні обмеження 60-х, інтер’єр станції має кілька унікальних елементів. Серед них – декоративні пілони з решітками, оригінальне освітлення, а також барельєф “У космосі” із зображенням жінки та супутника. А ще, кажуть, будівельники залишили в тунелі підпис з ініціалами – автограф на бетоні.

Метро готується до найгіршого: закуповують ревуни й страхують машиністів

Нагадаємо, Інформатор писав про те, що КП “Київський метрополітен” здійснює закупівлю ревунів. Це елементи звукового попередження працівників метрополітену під час закриття металоконструкцій на станціях. Йдеться, зокрема, про важкі герметичні двері, які закривають тунелі та станції, вестибюлі й вентиляційні шахти метро на випадок різних екстремальних ситуацій.

Також ми розповідали, що КП “Київський метрополітен” застрахує машиністів електропоїздів та водіїв від нещасних випадків. Найбільш часто такі випадки трапляються через те, що пасажири потрапляють на колії, що прямо вказано у супровідних документах до угоди зі страховиком. Відтак, кожен день вимушеного пропуску роботи (зазвичай це від трьох діб) машиністи отримуватимуть певну суму коштів від страховика як компенсацію.

Від admin

З приводу питань по сайту та реклами звертайтесь на info@lybid34.kiev.ua | Увага! Адміністрація сайту не несе відповідальності за розміщений контент на сайті, весь контент було взято з відкритих джерел.