У київській підземці активізувалися вандали, що розмальовують стіни вагонів їдкою фарбою. Востаннє інцидент трапився на “зеленій” лінії метро 1 червня 2025 року. Тоді вагон, зіпсований малолітніми “художниками”, довелося знімати з лінії й відправляти у депо – там його намагалися відмити від графіті.
Про вандалізм у метро в перший день літа повідомляє видання ТСН.ua. Очевидці розповіли, що інцидент трапився ввечері на “зеленій” лінії підземки – коли потяг прибув на станцію “Бориспільська” з “Червоного хутору”, у одному з вагонів сильно смерділо фарбою. Всередині перебували декілька юнаків-“художників”: пасажири розповіли, що вони просто перейшли з одного вагону в інший, де продовжили розмальовувати стіни.
“Цей випадок був зафіксований 1 червня. Ввечері наші працівники помітили на станції “Видубичі” обмальований вагон. Його одразу зняли з лінії та відправили у депо. Такі недоліки можна прибрати лише там, і не завжди працівникам вдається відмити написи зроблені маркерами”, – розповіли у пресслужбі КП “Київський метрополітен”.
Цікаво, що, за словами фахівців столичної підземки, вандали почали використовувати для своєї “роботи” особливу фарбу. Її практично неможливо відмити, прибиральники відтирають “каракулі” на стінах по декілька годин, кажуть у метро. Не завжди допомагає навіть сильний розчинник, яким обробляють панелі вагонів.
“Останні написи були нанесені балончиками з фарбою. Відмити її нашим працівникам не вдалося. Тому фахівці будуть зафарбовувати “малюнки” в колір стін вагону”, – додали у метро Києва.
З трьох ліній підземки найбільше страждає від вандалів саме “зелена”. Інколи через вандалізм у вагонах навіть доводиться замінювати пластикові елементи оздоблення. У метро просять пасажирів не вагатися й використовувати комунікатори “пасажир-магиніст” у разі, якщо вони бачать, як хтось псує вагони – або інформувати про вандалів поліцейських, що чергують на станціях. Самі ж правоохоронці підтвердили виданню, що зареєстрували подію у метро за фактом здійснення вандалізму та ведуть перевірку.
Метро Києва страхує машиністів, що втрачають працездатність від падіння пасажирів на колії
Нагадаємо, раніше Інформатор писав про те, що КП “Київський метрополітен” страхує машиністів електропоїздів та водіїв від нещасних випадків. Найчастіше такі стаються через потрапляння пасажирів на колії, що прямо вказано у супровідних документах до проєкту угоди зі страховиком. Відтак, кожен день вимушеного пропуску роботи (зазвичай це від трьох діб) машиністи отримуватимуть певну суму коштів від страховика у якості компенсації.
Також ми наводили статистику за кількістю киян, яким київська підземка надала прихисток з 23 до 26 травня, коли Росія вдавалася до комбінованих нічних повітряних ударів по місту. На станції метро тоді спустилися майже 50 тисяч людей. Рятувалися всім миром, разом з дітьми й домашніми улюбленцями, а персонал підземки намагався допомогти, чим міг: киянам виносили розкладні стільці, модульні лави, матраци й ковдри.