У столиці України, Києві, у період комендантської години функціонують “підпільні” таксомоторні служби, що користуються значним попитом. Багато містян потребують транспортування з 00:00 до 05:00, і в цих служб – зазвичай працюють військовослужбовці або представники державних інституцій. Ціни на їхні послуги можуть сягати у 10 разів більше, ніж стандартні тарифи на денні перевезення.
Ціни у 10 разів вищі за денні перевезення
Про структуру нічного ринку таксі розповіли журналісти від BIHUS.info. Уночі містом можуть пересуватися лише ті, хто має спеціальні перепустки — це військові, медики, силовики, представники критичної інфраструктури та державних органів. Отже, немає нічого дивного в тому, що замовити таксі легально в ці години неможливо.
Але вихід все ж є: у Telegram та Instagram можна знайти автомобіль, який доставить вас до потрібного місця. Водії можуть надавати клієнтам все, що завгодно — від алкоголю до їжі та сигарет. Проте, варто пам’ятати, що вартість доставки буде значною: плата може бути у 10 разів вищою порівняно з тарифами до введення комендантської години.
Журналістка Олександра Федорко провела експеримент і дізналася, що більшість нічних водіїв є військовими. Вони мають перепустки для пересування містом і знають спеціальні паролі, які допомагають їм уникати перевірок на блокпостах. Ці паролі, ймовірно, потрапляють до адміністраторів Telegram-каналів, що забезпечують рух транспорту вночі.
Один з водіїв також пояснив, що перепустку можна купити за 300-500 доларів. Але розслідувачка виявила, що це звичайна афера. Ці документи насправді є стандартними посвідченнями для журналістів, а “перепустка для преси” не надає права на нічні перебування на вулицях.
Висновок BIHUS.info був очевидний: попит породжує пропозицію. Оскільки кияни потребують транспорту, щоб дістатися до вокзалів або нічних ветеринарів, така послуга залишиться. Втім, через відсутність будь-якого регулювання ринок стає нелегальним, що призводить до значного підвищення цін. Він продовжуватиме існувати, поки є люди, які можуть обходити перевірки.
Ткаченко обіцяє легалізувати нічні таксі
Цікаво, що приблизно через кілька годин після виходу розслідування, на ситуацію відреагував Тимур Ткаченко, керівник КМВА. Він відзначив, що бореться з нелегальними перевезеннями в Києві з зимових місяців 2025 року і пообіцяв перевірити або скасувати перепустки, видані у КМДА. Ткаченко визнав існуючу проблему, заявивши, що перепустки видавалися безконтрольно, і розпочав їх аудит.
“Неизвестно, кто, кому и когда выдавал — это угроза и проблема, которую КМВА теперь унаследовала. Мы сделали два шага для решения этой проблемы. Первый – я не выдаю перепуски. Второе – цифровизация. Мы взяли опыт Винницкой ОВА, создали технологические процессы и направили их в ГИОЦ (Киев Цифровой) для разработки”, – отметил руководитель КМВА.
Тимур Ткаченко також пообіцяв вносити зміни до процесу надання дозволів на нічні поїздки Києвом, що дозволить скасувати паперові перепустки. Він також звернув увагу на те, що столиці наразі не виділяються бюджетні кошти для розробки нових методів контролю нічного руху. При цьому КМВА вже веде перемовини з основними таксомоторними службами для розробки правил легальної роботи перевізників у нічні години, щоб задовольнити соціальні потреби.
Ціни досягають 5 тисяч гривень: нічні таксисти встановлюють непомірні тарифи
Нагадаємо, ще в квітні 2025 року Інформатор повідомляв, що на Центральному залізничному вокзалі Києва за поїздку до Борщагівки вночі таксисти запитували від 1,5 до 5 тисяч гривень. Вони обіцяли швидку поїздку, оскільки знають “всі явки та паролі” для блокпостів і мають відповідні перепустки. На це поскаржився військовий, який приїхав до столиці нічним потягом.
Раніше, в середині лютого, стало відомо, що голова КМВА виявив ще одне потенційно корупційне поле в Києві. Тоді Тимур Ткаченко звернув увагу на безконтрольну видачу перепусток, що надають право пересуватися містом під час комендантської години. За його словами, уже зафіксовані випадки їх застосування, а перепустки видавалися заступниками Віталія Кличка.