Фільм «Кінець» — це унікальна комбінація драми, фантастики та мюзиклу, створена режисером Джошуа Оппенгаймером. Стрічка розкриває сценарій світу після апокаліпсису, де вижили лише представники еліти.
У сюжеті фільму йдеться про родину, що живе в розкішному підземному бункері, оточена картинами та витонченими винами, створивши свій власний ізольований світ після глобальної катастрофи. Син, який з’явився на світ під землею, ніколи не бачив справжнього неба. Батьки та вірні слуги докладають зусиль, щоб зберегти ілюзію добробуту. Однак, коли на порозі з’являється таємнича дівчина з іншого світу, їхня крихка гармонія починає тріщати.
Головні ролі виконали Тільда Свінтон (“Орландо”, “Виживуть тільки коханці”, “Готель “Гранд Будапешт”, “Доктор Стрендж”, “Суспірія”), Майкл Шеннон (“Форма води”, “Нічні звірі”, “Ножі наголо”) та Джордж МакКей (“1917”, “Мюнхен. На порозі війни”, “Капітан Фантастик”).
До того ж, у фільмі можна побачити Мозеса Інґрама (серіали “Обі-Ван Кенобі”, “Ферзевий гамбіт”), Брону Галлахер (серіал “Голота”), Тіма Макіннерні (“Іноді. Завжди. Ніколи”) та Ленні Джеймса (серіал “Ходячі мерці”).
“Кінець” – це дебютний ігровий фільм Джошуа Оппенгаймерa, відомого режисера-документаліста, лауреата численних нагород за фільми “Акт вбивства” та “Погляд тиші”, які, зокрема, були номіновані на “Оскар”.
На даний момент рейтинг фільму на IMDb становить 5,4 з 10, в той час як на Rotten Tomatoes він отримав 56% схвалення від критиків та 36% від глядачів. Водночас на Metacritic експерти оцінили його на 65 зі 100 балів (це відповідає характеристиці “в цілому позитивні відгуки”), а широка аудиторія – на 5,6 з 10 балів (оцінка “змішані або середні відгуки”).
Частина критиків вважає фільм «візуально захопливим і концептуально сміливим», тоді як інші описують його як «перевантажений символізмом та надмірно театралізований». Також звертають увагу на незвичну структуру фільму — музичні номери тісно переплітаються з філософськими діалогами, створюючи відчуття театральної постановки у формі кіно. При цьому сюжетна лінія, що стосується ізольованої еліти та появи зовнішнього елемента у вигляді дівчини, асоціюється з антиутопіями та соціальними притчами.