Тіньовий флот Росії все частіше стає об’єктом «загадкових» інцидентів — вибухів, які не підлягають поясненню. Хоча прямих свідчень не існує, деякі аналітики вважають, що до цього можуть бути причетні українські служби.
Про ці події інформує видання Newsweek.
Журналісти нагадали, що останній вибух стався 6 липня в порту Усть-Луга, неподалік російського Санкт-Петербурга. Раніше подібні вибухи з танкерами тіньового флоту Росії фіксувалися в портах і біля берегів Лівії, Італії та Сирії. Newsweek підкреслює, що українські спецслужби регулярно здійснюють таємні операції проти Росії.
Аналітикиня ACLED Ольга Поліщук в коментарі до Newsweek зазначила, що «не слід відкидати можливість причетності України». Вона додала, що українські сили раніше вже атакували об’єкти, пов’язані з нафтовою та газовою інфраструктурою, зокрема ті, що стосуються експорту.
«Враховуючи масштаби попередніх атак, місце нинішньої події та мету дій, цілком виправдано підозрювати участь України, хоча можуть бути й інші пояснення», — підкреслила експертка.
Журналісти також зазначили, що всі п’ять пошкоджених танкерів за останній час не лише заходили до російських портів, а й проходили через зовнішні портові межі острова Мальта в Середземному морі.
Раніше Головне управління розвідки Міністерства оборони України підтвердило, що на танкері Vilamoura, де стався вибух у моторному відділенні, неодноразово перевозили нафтопродукти з російських портів. Цей вибух трапився 27 червня під час переходу із лівійського порту Ез-Зувайтіна, приблизно за 150 км на північний схід від територіальних вод Лівії. Танкер, що курсував під прапором Маршаллових островів, був завантажений понад 1 мільйоном барелів сирої нафти.
10 червня у ЄС представили 18-й пакет санкцій проти РФ, який включає обмеження для енергетичного та банківського секторів цієї країни-агресора. Зокрема, пакет передбачає заборону на транзакції для Північних потоків, зниження максимальної ціни на нафту з $60 до 45 доларів за барель, а також заборону на експорт технологій і товарів подвійного призначення.
Нагадаємо, російський «тіньовий флот», використовуваний для транспортування нафти з обхід міжнародних санкцій, налічує близько 900 суден. Ці танкери працюють не тільки в інтересах Росії, а й для її найближчих союзників — Ірану та Північної Кореї.