Керівнику КМВА Тимуру Ткаченку було запропоновано дієве рішення, яке дозволить не лише контролювати вантажний транспорт, що перевищує допустимі вагові норми, а й відповідати самих перевізників. Очільник “військової” адміністрації столиці вже проводив кілька кампаній “полювання” на важковагові вантажівки, які перевантажені своїми власниками. Вихід простий: замість застарілих чи неробочих вагових комплексів, які розміщені на дорогах столиці та Київщини, пропонується зобов’язати вантажоприймальні пункти, такі як елеватори, кар’єри, порти та великі логістичні комплекси, повідомляти про перевантажені автомобілі.
Ідею висловив у Facebook Віктор Романенко, транспортний експерт і голова ГО “МС Дніпро”. Він підкреслив, що в Україні успішно функціонує система автоматичного контролю вагових порушень “WIM” (зважування у русі) вже п’ятий рік. Проте, за інформацією голови ДБСТ, на 25 червня лише 38 з 52 вагових комплексів працюють, решта не справні або не передають дані про порушення.
“На мою думку, ситуацію можна покращити без значних витрат та довгих реформ. Для цього потрібно політичне рішення та управлінська воля, адже подібна практика вже була успішно реалізована в деяких обласних управліннях у 2013-14 роках,” – зазначив Романенко у своєму допису.
Варіант запропонований: зобов’язати вантажоприймальні пункти — елеватори, кар’єри, порти та великі логістичні комплекси — щотижня надавати Укртрансбезпеці та балансоутримувачу інформацію про транспортні засоби, які здали вантаж із перевищенням вагових норм. Це, за словами експерта, не вимагатиме нових інвестицій чи створення додаткового штату — більшість пунктів вже мають ваги та систему обліку транспортних засобів. Необхідно лише визначити порядок подачі звітності та встановити відповідальність за приховування або спотворення інформації.
Віктор Романенко вважає, що інспекторів, які відповідають за перевірку ваги, можна “переконати”, тоді як на трасах порушення часто лишаються непоміченими. Звіти від вантажоприймальних пунктів дозволять виявляти не одиничні порушення, а систематичні зловживання певними перевізниками. Для реалізації такого реформування, впевнений фахівець, необхідно прийняти акт Кабміну (зміни до законодавства або звичайну постанову), що визначатиме стандарт звітності та відповідальність за її дотримання.
“Систему слід активізувати не лише через нові технології, а й через відповідальність бізнесу. Проте ініціатива спрацює лише якщо ми дійсно налаштовані зберегти дороги та зменшити корупцію,” – резюмував спеціаліст.
Ткаченко вже двічі акцентував увагу на “вилові” перевантажених автомобілів, які руйнують дорожнє покриття
Нагадаємо, першу масштабну перевірку вантажівок та маршруток у Києві провели у січні 2025 року. Загалом Укртрансбезпека та патрульна поліція виявили понад 200 порушень правил перевезення, а на компанії, до яких належав транспорт, накладено штрафів на суму 3,6 млн грн. Найчастіше водії не мали при собі (або зовсім) документів, що дозволяють перевезення, порушували режим праці/відпочинку та перевищували вагу вантажів.
Нещодавно, 20 червня 2025 року, Ткаченко ще раз підкреслив посилені заходи контролю за безпекою вантажних перевезень, що здійснюються КМВА у співпраці з Укртрансбезпекою, КМДА та КОВА. У рамках цих заходів інспектори перевірили понад 300 вантажних транспортних засобів, виявивши 78 порушень у сфері вантажних перевезень, зокрема щодо габаритно-вагових норм.