Бюро економічної безпеки України запровадило регулярні особисті прийоми громадян — посадові особи БЕБ тепер прийматимуть відвідувачів за попереднім записом у визначені дні та години, повідомляє пресслужба відомства. Попередньо записатися на прийом можна за телефоном. Аналогічні особисті зустрічі також організовано у всіх територіальних управліннях БЕБ по всій країні.

Хто приймає громадян і коли

Директор БЕБ Олександр Цивінський буде проводити особисті прийоми щокварталу — у третій понеділок останнього місяця кварталу з 14:00 до 16:00. Прийом відбуватиметься за адресою: Київ, вул. Шолуденка, 31.

«Запровадження особистих прийомів відповідає принципу «відкритого обличчя» БЕБ — готовності не замовчувати проблеми, а виявляти їх, обговорювати й розв’язувати», — зазначив директор БЕБ Олександр Цивінський.

За його словами, це рішення є важливим кроком до налагодження прямого контакту з громадянами, щоб кожне звернення було почуте, а питання — опрацьоване максимально відкрито та ефективно.

Перший заступник директора Тарас Щербай прийматиме громадян щомісяця — першого вівторка з 11:00 до 13:00. Заступник директора Павло Буздиган — у першу середу з 11:00 до 13:00. Заступник директора з питань цифрового розвитку Юрій Бєлоусов — у перший четвер з 10:00 до 12:00.

Структурні підрозділи БЕБ також мають власний графік прийому. Зокрема, Департамент організаційного забезпечення діяльності приймає першого вівторка з 14:00 до 15:00, Департамент аналізу інформації та управління ризиками — у першу середу з 14:00 до 15:00, а Головний підрозділ детективів — у перший четвер з 14:00 до 15:00.

Як потрапити на прийом

Попередній запис є обов’язковим для всіх рівнів керівництва та структурних підрозділів БЕБ. Запис проводиться за єдиним телефоном: +38 (044) 236 13 97.

Директор БЕБ приймає громадян лише після попереднього розгляду їхніх звернень заступниками — у випадку, якщо питання не було вирішено на попередніх етапах. Заступники директора приймають після розгляду звернень керівниками структурних підрозділів — теж за умови, що питання залишилося невирішеним.

Які питання можна ставити

Раніше громадяни могли звертатися до БЕБ переважно письмово — поштою, електронною поштою або через форму на вебсайті, а також телефоном на «гарячу лінію», яка працює з понеділка по п’ятницю з 14:00 до 16:00. Наразі з’явилася додаткова можливість — зустрічати особисто посадових осіб відомства.

Згідно з офіційною інформацією, звернення громадян розглядаються протягом одного місяця з дати їх надходження. Невідкладні звернення, які не потребують додаткового вивчення, опрацьовують протягом 15 днів. У випадку, якщо питання не вдається вирішити протягом місяця, строк розгляду може бути подовжено до 45 днів.

Контекст: перезавантаження БЕБ

Запровадження особистих прийомів відбувається на фоні перезавантаження Бюро економічної безпеки. У червні 2024 року Верховна Рада ухвалила закон щодо реформи структури БЕБ, що передбачає незалежний конкурсний відбір керівника за участі міжнародних експертів.

Олександр Цивінський, який раніше працював детективом у НАБУ, став переможцем конкурсу на посаду директора БЕБ у червні 2025 року, отримавши одностайну підтримку міжнародних партнерів у складі конкурсної комісії. Кабінет Міністрів затвердив його на посаді в серпні 2025 року після додаткових перевірок.

За словами Цивінського, відновлення довіри громадян є пріоритетом для нового керівництва БЕБ. Опитування показують, що рівень довіри до Бюро економічної безпеки досі лишається одним із найнижчих серед правоохоронних органів країни.

Альтернативні способи звернення

Окрім особистого прийому, громадяни можуть звертатися до БЕБ іншими способами: надіслати лист поштою за адресою відомства (вул. Шолуденка, 31, Київ, 04116), відправити електронного листа на zvernennia@esbu.gov.ua, заповнити онлайн-форму на офіційному вебсайті або залишити звернення у спеціальній скриньці в приміщенні БЕБ.

Організацією прийому звернень займається відділ забезпечення доступу до публічної інформації та звернень громадян Департаменту забезпечення документообігу та контролю БЕБ. Якщо громадянин з об’єктивних причин (наприклад, через стан здоров’я або вікові обмеження) не може подати звернення особисто, це має право зробити його законний представник.

Чому це важливо знати

Запровадження регулярних особистих прийомів громадян у БЕБ — це крок у бік більшої відкритості та доступності відомства для населення. Раніше люди скаржилися на складність у спілкуванні з органами правопорядку та брак прямого діалогу з керівництвом. Особисті прийоми можуть сприяти оперативнішому вирішенню питань, які важко опрацювати у письмовому вигляді, а також сприяти підвищенню довіри до відомства, яке розслідує економічні правопорушення та захищає інтереси бізнесу.

Створено за матеріалами: kyiv.news

Від Олександр

Журналіст, редактор lybid34.kiev.ua