Що пропонують у КМДА

В управлінні інформаційної політики міської адміністрації підтвердили: підготували пакет пропозицій щодо роботи таксі вночі й передали його на розгляд до Ради оборони міста. Деталей можливих правил або обмежень поки що не розкривають.

Позиція та напрацювання КМВА

У Київській міській військовій адміністрації теж повідомили, що формують власні пропозиції та координують їх із таксомоторними сервісами й силовими структурами. Наразі відпрацьовують потенційні ризики та шляхи контролю.

У КМВА підкреслюють, що важливо зберегти доступ до критично важливих об’єктів уночі — лікарень, ветеринарних клінік, автовокзалів і залізничних станцій. Водночас існує занепокоєння, що легальне пересування під час комендантської години можуть використати зловмисники, тому потрібні додаткові заходи безпеки.

«Найголовніше — передбачити додаткові безпекові механізми контролю. Наразі ми опрацьовуємо це разом із сервісами таксі, поліцією та військовими», — повідомили в КМВА.

Яким може бути механізм роботи таксі

За інформацією джерела у КМВА, під час узгоджень із правоохоронцями, військовими та представниками сервісів таксі напрацьовано попередню модель роботи. Вона передбачає:

  • перелік акредитованих служб таксі та водіїв, які проходитимуть перевірку;
  • дозвіл на роботу лише для ліцензованих перевізників;
  • використання трекерів для контролю переміщення автівок;
  • обмежену кількість авто, які одночасно зможуть працювати.

За попередніми підрахунками, йдеться про 100–200 автомобілів. Вони будуть закріплені за найбільшими сервісами — Uber, Bolt та Uklon.

У КМВА наголосили: баланс між попитом і пропозицією має визначатися з урахуванням безпекових обмежень.

Хто проводитиме відбір водіїв

За попередніми домовленостями, первинний відбір кандидатів здійснюватимуть самі сервіси. Вони передаватимуть дані водіїв для додаткової перевірки силам безпеки.

У КМВА пояснили, що система відстеження руху авто дасть змогу за потреби встановити, чи перебував водій у певному місці в конкретний час.

Що кажуть у сервісах таксі

Журналісти звернулися до Uber, Bolt та Uklon. На запит відповіла компанія Uklon.

У компанії повідомили, що вже надали пропозиції до КМДА, КМВА, обласної адміністрації та Нацполіції й брали участь у консультаціях щодо можливого запуску послуги.

Uklon має досвід роботи під час комендантської години у Львові. Там сервіс працює вже рік і, за словами представників компанії, не зафіксовано жодного інциденту.

«Ми показали, що запуск логістики в комендантську годину може бути комфортним, зручним і контрольованим… Як бізнес, чекаємо на рішення місцевої влади», — заявили в Uklon.

Коли таксі можуть дозволити працювати вночі

Поки що конкретної дати запуску немає. У КМВА повідомляють, що рішення ухвалять після усунення всіх неузгодженостей і повного погодження механізму контролю.

Чому це важливо знати

Легалізація роботи таксі під час комендантської години може суттєво скоротити кількість нелегальних перевізників, забезпечити безпечні поїздки та створити контрольовану систему нічних перевезень. Водночас ухвалюване рішення вимагає ретельного аналізу ризиків і узгодження між військовою адміністрацією, поліцією та сервісами таксі.

Створено за матеріалами: kyiv.news

Від Олександр

Журналіст, редактор lybid34.kiev.ua