Паркування автівок, яке блокує рух тролейбусів, трамваїв чи автобусів, повинно відчутно вдаряти по гаманцю. В Києві часто трапляються випадки, коли транспортний рух перешкоджають неакуратні або насмілеві водії. Проте активісти вважають, що якби “королі паркування” змушені були платити за затримку громадського транспорту, кількість таких порушень значно зменшилась би.
Олександр Гречко в Фейсбук-групі “Пасажири Києва” закликає взяти за приклад Миколаїв. За його словами, там не можна просто залишити авто на дорозі і спокійно поїхати, ігноруючи зауваження. Якщо блокуєш рух, доводиться сплачувати штраф. Активіст впевнений, що “таке потрібно і Києву”.
“За блокування громадського транспорту водіїв авто штрафують. Місто визначає вартість простою тролейбуса або трамвая. Якщо водій приватного авто зупинився в межах габаритів тролейбуса або трамвая, він отримує чек. Це приблизно 1,5 тис грн за годину,” – говорить Гречко.
Водій сплачує цю суму на рахунок підприємства. Якщо оплата не відбувається, транспортники подають на нього до суду. За словами активіста, ця практика є ідеальним способом спонукати водіїв Києва до правильного паркування.
“Неприпустимо, що тебе просто посварять, а ти поїдеш далі. Будеш платити за простою одного тролейбуса або десяти, і це складе близько 10 тисяч,” – підкреслює Гречко.
Такі ж суми, згідно з активістом, сплачують у Миколаєві водії, які стали винуватцями ДТП на трамвайних коліях або на інших маршрутах, заблокувавши громадський транспорт. У такому випадку комунальне підприємство подає позов про компенсацію збитків через простої свого транспорту.
Не тисячі, а сотні: як “Київпастранс” оцінює збитки від заторів
Транспортний активіст Дмитро Пилипенко представив офіційну інформацію, що показує, як КП “Київпастранс” оцінює втрати від “героїв паркування” в інших масштабах. Підприємство надало киянину дані на запит, й можна побачити, як неналежне паркування і затори впливають на рух громадського транспорту, зокрема на проспекті Шухевича, де ходять чотири автобусні і чотири тролейбусні маршрути.
Станом на 27 червня на період, який не був зазначений, тут планувалося 412 тролейбусних та 470 автобусних рейсів. В реальності було виконано 384 та 419 рейсів відповідно. Через технічні несправності пропало сім тролейбусних і 13 автобусних рейсів, а внаслідок заторів зірвалося 21 тролейбусний і 34 автобусні рейси.
Згідно з підрахунками “Київпастрансу”, за 21 невиконаний рейс тролейбусів бюджет втратив 11 941 грн, або 568 грн за рейс. 34 невиконані рейси автобусів призвели до збитків у розмірі 25 574 грн, або 752 грн за рейс. Як видно, суми від транспортників відрізняються, і мова не йде про тисячі гривень за рейс.
Як мер Боготи допоміг вирішити проблему паркування на Хрещатику
Нагадаємо, нещодавно Інформатор повідомив, що для розвантаження Хрещатика та видалення автівок, запаркованих на тротуарах і пішохідних зонах, місту Київ допоміг мер колумбійської столиці Боготи, Енріке Пеньялоса. Він, відвідуючи Київ, вказав міській владі на проблеми з паркуванням. Загалом, його рішення хоча й викликали опір, проте принесли певні позитивні результати.
Також Інформатор повідомляв, що в червні 2025 року водії Києва сплатили понад 30 тисяч штрафів за паркування. Кожну п’яту автівку, яка паркувалася з порушеннями, забрали на штрафмайданчики, а загалом порушення вилучили з кишень водіїв Києва та гостей столиці 12,6 млн грн.