Довірливі пенсіонери часто стають легкими жертвами шахраїв, які вигадують дедалі більш хитромудрі схеми. Фантазія аферистів безмежна: від повідомлень про нібито зміну правил нарахування пенсій до небезпечних покупок ліків на ризикованих сайтах, що можуть призвести до збитку, коли особиста інформація потрапляє до рук злочинців. Починається телефонний тиск: під виглядом «правоохоронців» або «служб безпеки» шахраї виманюють у літніх людей останні заощадження, які потім важко повернути.
Проте, 75-річна киянка уникнула втрати всіх накопичень, адже правоохоронці встигли її врятувати. Як повідомили в поліції Києва, жінка звернулася до правоохоронців Голосіївського району із скаргою на шахраїв. Вона розповіла, що влітку онлайн замовила ліки, після чого почала отримувати дзвінки від невідомих, що представлялися правоохоронцями. Вони переконували її, що придбані препарати нібито мають російське походження, а отже, вона стала злочинницею, бо «підтримує країну-агресора».
Псевдополіцейські повідомили жінці, що вже відкрито кримінальне провадження, і тільки виконуючи всі їхні вимоги, вона може уникнути покарання. Під постійним психологічним тиском жертва погодилася віддати всі свої заощадження для «перевірки походження коштів», які обіцяли повернути на її банківський рахунок. Таким чином, пенсіонерка передала кур’єрці 750 тисяч гривень та 4 100 доларів США.
Правоохоронці швидко відреагували: встановили особу кур’єрки, вилучили в неї кошти та повернули їх потерпілій. Слідство триває за статтею про шахрайство в умовах воєнного стану, розшукуються всі причетні до схеми. Жінка у своєму зверненні висловила вдячність працівникам поліції Голосіївського району за їх допомогу і зазначила, що повірила шахраям через величезний страх кримінальної відповідальності. Поліція Києва ще раз попередила громадян не довіряти телефонним незнайомцям і негайно звертатися по допомогу в разі підозрілих дзвінків.
Пенсійний фонд оновив інформацію про роботу київських сервісних центрів
Інформатор повідомляв, що наразі в Києві функціонує вісім сервісних центрів Пенсійного фонду України, а також окремий підрозділ для військових. Він розташований на вул. Парково-Сирецькій, 19А. Найзручніше доїхати від станцій метро “Лукʼянівська” або “Берестейська”: трамваями № 14, 15 або автобусом № 9.
Сервісний центр №3 працює на вул. Каштановій, 6, неподалік кінотеатру “Флоренція”. Дістатися можна автобусом № 79 з метро “Лісова”, тролейбусом № 50 від станції метро “Дарниця” або тролейбусами № 30 і 31 з “Почайної”.
Відділ №4 знаходиться на вул. Вербицького, 9, поруч зі станцією метро “Харківська” та парком Інтернаціоналістів. До нього їдуть автобуси № 108, 109, 45, а також маршрутки № 545 та 407.
Центр №5 – на проспекті Володимира Івасюка, 57, поблизу податкової інспекції. Найближчі маршрути: автобус № 50, тролейбуси № 32, 34, 44, 24, 36, маршрутки № 530, 436, 475, 402.
Відділ №7 розміщений на вул. Гната Хоткевича, 8, біля залізничної станції “Дарниця”. До нього курсують автобуси № 2, 10, 111, 112 та 114.
Сервісний центр №8 знаходиться на вул. Тулузи, 3А, неподалік Управління соціального захисту. Зручно діставатися трамваями № 1, 3 або тролейбусом № 12, а також автобусами № 56 і 56А та маршрутками № 203, 461 і 401.
Відділ №9 приймає громадян на вул. Кирилівській, 83Б, поруч із кінотеатром “Київська Русь”. Дістатися можна трамваями № 30, 42, 19, тролейбусами № 6 і 18, автобусами № 3, 499, 496, 150, а також маршрутками № 150, 463, 405, 356 і 217.
Останній, десятий центр розташований на вул. Бульварно-Кудрявській, 16, неподалік Львівської площі. Найзручніший транспорт – автобус № 7, тролейбуси № 6 і 16, маршрутки № 439 і 593.
Також ми вказували, що у Києві деякі категорії населення, зокрема пенсіонери, можуть скористатися таксі за кошти міського бюджету. Загалом на рік можна «наїздити» до 124 годин, що є більш ніж достатнім для потреб осіб з обмеженою мобільністю. Для того, щоб скористатися послугами таксі, потрібно заповнити певні документи та отримати спеціальний дозвіл від міської влади.