У місті Київ співробітники КП “Київпастранс” організовують тренінги для водіїв громадського транспорту, які орієнтовані на обслуговування пасажирів з обмеженими можливостями. Більше ніж 150 керманичів автобусів, тролейбусів та трамваїв вже пройшли навчання. Водії отримують знання про те, як ефективно спілкуватися з пасажирами з маломобільними потребами та забезпечувати їм зручний доступ до транспорту.
Про ці тренінги розповіли у КП “Київпастранс”, зазначаючи, що навчання проводиться у партнерстві з ГО “Група активної реабілітації”. Досвід цього проекту вже охопив понад 150 водіїв.
Основною метою тренінгів є розвиток комунікативних навичок водіїв у спілкуванні з пасажирами, які мають інвалідність, підвищення доступності транспорту та поліпшення рівня обслуговування. Також акцентується на важливості формування безбар’єрного середовища в громадському транспорті.
“Ми дізналися багато нюансів, зокрема технічних – як саме надати допомогу. Це вельми корисна інформація,” – ділиться враженнями водій Сергій Зозуля, який відвідав тренінг, у відео КП “Київпастранс”.
З огляду на повномасштабну війну, кількість людей з інвалідністю в Україні зростає щодня. Тому суспільству необхідно змінювати ставлення до цих осіб. Зокрема, водії мають опановувати різні аспекти обслуговування, від правильного звернення до людей з маломобільними групами до розуміння побутової специфіки. Водіям рекомендується враховувати свої фізичні можливості, піднімаючи колісні крісла до салону, і за потреби – звертатися по допомогу до інших пасажирів.
Навчання тривають щоденно, за винятком вихідних. До завершення програми всі водії громадського транспорту у столиці повинні пройти тренінг. Однак цього разу мова йде лише про комунальні автобуси та тролейбуси; маршрутні таксі, яких у Києві значно більше, цього навчання не проходитимуть.
Як критикують Київпастранс: проблеми з термінами ремонту фунікулера та незручності для пасажирів трамваїв
Днями “Інформатор” повідомив про дискусії в київських “транспортних” пабліках стосовно незвичної політики КП “Київпастранс”, яка забороняє пасажирам заходити у салон трамваїв на кінцевих зупинках. Користувачі закликають відкривати двері трамваїв під час відстою для зручності пасажирів.
Також ми згадували думки транспортних експертів, які стверджують, що КП “Київпастранс” нераціонально використовує фунікулер. Зокрема, планові ремонти цього виду транспорту проводяться не під час низького попиту, а, навпаки, у “пікові” літні місяці, у 2025 році – з 14 липня до 22 серпня.