Автоматизована система оплати проїзду, яка була впроваджена в столичному метро понад 10 років тому, має й певні побічні наслідки. Техніка зазнає поломок швидше, ніж касири, в той час як термінали самообслуговування потребують постійних витрат на заміну компонентів та підтримку робочого стану. На сьогодні місто має витратити 4 млн грн на оновлення обладнання, що ламається під впливом навантажень.
Комунальне підприємство “Головний інформаційно-обчислювальний центр” оголосило тендер на заміну технічних засобів у комплексах самообслуговування метро. Це ті автомати, де пасажири щоденно поповнюють картки або купують одноразові поїздки. Після скорочення кас та закінчення терміну експлуатації, ряд компонентів вийшли з ладу через підвищене навантаження.
За даними системи Prozorro, тендерні пропозиції приймаються до 7 вересня. Оновлення обійдеться міському бюджету у 4 млн грн. До кінця 2025 року переможець тендеру повинен встановити нові SSD-накопичувачі, материнські плати, модулі пам’яті, блоки живлення, інвертори, а також пристрої, з якими щоденно стикаються пасажири: купюроприймачі, монетоприймачі, термопринтери для отримання квитанцій, карткові диспенсери та NFC-зчитувачі для безконтактної оплати.
Фактично, йдеться про повну модернізацію терміналів: автомати отримають нову начинку, яка дозволить працювати ефективніше та витримуватиме більше одночасних операцій. Нові купюроприймачі, монетоприймачі та принтери мають гарантувати стабільний прийом готівки та безперебійну видачу квитанцій. Загалом термінали повинні перестати “зависати” у годину пік та більш ефективно обслуговувати пасажирів у чергах.
Закупівля відбудеться в рамках міської програми “Цифровий Київ”. У документах зазначено, що гарантія на більшість компонентів становитиме не менше року, а в разі поломки обладнання зобов’язані безкоштовно замінити або відремонтувати його. Поставка комплектуючих, що налічує 336 одиниць, має бути виконана до кінця 2025 року.
Проблеми метро: варшавські “гуманітарні” вагони непридатні для Києва
Нагадаємо, нещодавно Інформатор повідомляв, що київський метрополітен та КП “Київпастранс” не зовсім ефективно використовують транспорт, отриманий як гуманітарна допомога від європейських партнерів. З 60 вагонів метро, які прибули до Києва з Варшави, на лініях курсують лише 20. А з 132 автобусів на маршрутах працює всього 60 одиниць.
Також ми розповідали, що 16 липня 2025 року мали місце перебої у роботі метро. Цього разу, однак, на його наземній частині “червоної” лінії. Декілька станцій, зокрема “Лісову” та “Чернігівську”, закрили через сильну пожежу, що виникла біля кінцевої станції уздовж Броварського проспекту.