Натомість занедбаного ринку у “Ямі” при Центральному вокзалі створюють паркінг. Про демонтаж останніх контейнерів гуртового ринку, що існував прямо під мостом на вул. Симона Петлюри (вздовж вулиці Вокзальної, що проходить під мостом), Інформатор повідомляв наприкінці травня 2025 року. Тепер тут формують паркомісця, щоб вирішити проблему, що виникла біля вокзалу після зменшення руху транспорту і впровадження велодоріжок на місці колишньої парковки.
Про створення паркінгу приблизно на 100 паркомісць (додатково 10 – для водіїв з інвалідністю) повідомив транспортний аналітик, співзасновник ініціативи “Пасажири Києва” Олександр Гречко на Facebook. Судячи з короткого відео, яке виклав активіст та урбаніст, місце, де нещодавно ще стояли старі контейнери та торгували товарами, вже активно перетворюють на парковку – встановлюють шлагбауми та облаштовують “лежачих поліцейських”.
Гречко поділився маршрутом, яким можна дістатися нового паркінгу: до нього можна доїхати, їдучи вул. Жилянською. Потрібно перетнути перехрестя з вул. Симона Петлюри, а потім – повернути на вул. Вокзальну, що йде паралельно Петлюри. Через 150 м слід повернути ліворуч – і проїхати через шлагбаум.
“Вже є охорона. За її словами, вдень паркування безкоштовне, але за нічне потрібно платити, хоча це – неофіційно”, – зазначив урбаніст у відео.
До пішохідних підходів вул. Петлюри до Центрального вокзалу з паркінгу можна добратися старими металевими сходами – вони раніше вели до “Ями” та гуртового ринку, організованого тут ще у 1990-ті. Варто додати, що комплексний благоустрій території поки не реалізовано: асфальт на новому паркінгу старий, є ями та трава, що проросла крізь тріщини.
У цілому, створення паркінгу тут виглядає як спроба виправити ситуацію після невдалої реорганізації транспортного руху на Вокзальній площі у жовтні 2024 року. Тоді, нагадаємо, влада разом із “Пасажирами Києва” змінила розподіл транспортних потоків, до вокзалу дозволивши під’їжджати лише автобусам і тролейбусам. Одночасно прибрали можливість паркування обабіч вул. Петлюри, створивши там велодоріжки.
Ця реорганізація викликала великий спротив киян: по-перше, паркуватися поруч із вокзалом стало неможливо, що вплинуло на транспортну доступність головного залізничного хабу. По-друге, збільшилися затори на прилеглих до площі вулицях. А от велодоріжками до вокзалу пасажири так і не почали користуватися: це випадок, коли урбаністи перемогли автомобілістів – і, заодно, здоровий глузд.
Паркінг облаштовують і безпосередньо біля вокзалу, прибираючи для цього зелені насадження
Нагадаємо, що у середині травня 2025 року в КМДА визнали, що біля Центрального залізничного вокзалу у Києві таки збудують паркінг, причому прямо на місці зелених насаджень, що нині ростуть на Вокзальній площі. Це рішення цілком може бути наслідком непродуманої реконструкції площі, що була проведена торік. З цією метою рослини вже почали прибирати та пересаджувати на іншу локацію, а майбутню парковку планують замостити бруківкою.
Один із яскравих символів 90-х, ринок “Яма” біля Центрального вокзалу, зник наприкінці травня. Він вже давно був занедбаним, а не всі контейнери-кіоски були задіяні в роботі – деякі просто стояли і поступово руйнувалися в центрі міста. Більше того, комунальники з КП “Київблагоустрій” вже здійснювали кілька спроб демонтажу, але щоразу виникали перешкоди для знесення всіх МАФів. Тепер демонтували все, що псує вигляд поважним пасажирам потягів – на площі у 4 тисячі “квадратів”.