Вивчається ефективність комунікацій у столиці, що пов’язані з впровадженням доступності.

Про це повідомляє КМДА.

Мер Києва Віталій Кличко відкрив засідання Ради безбар’єрності столиці.

«Влада столиці продовжує зусилля, аби зробити місто комфортним та доступним для кожного. У Києві реалізуються доступні маршрути, модернізуються переходи і запускаються нові цифрові сервіси, такі як Мапа доступності. Це не просто технічні зміни — це важливі кроки до забезпечення рівних можливостей для всіх мешканців. Щодо інформаційної безбар’єрності, то цього року Київ досяг істотного прогресу в забезпеченні відкритості міської інформації для всіх. Нещодавно було проведено дослідження, що стосувалося комунікаційної доступності для людей з інвалідністю, старших людей та батьків із малюками на візках.

Опитано понад 4 000 осіб, з яких половина належить до маломобільних груп. 40% опитаних зазначили, що ситуація з фізичною доступністю в місті покращилась. Проте велика кількість людей також зізналася, що не знали про безбар’єрні маршрути або не мали можливості ними скористатися. Це підтверджує, що нам потрібно не лише створювати доступні простори, а й ефективно інформувати населення про їх наявність та використання», — наголосив Віталій Кличко.

Під час засідання. Фото: КМДА

Він відзначив, що реалізацію маршрутів доручено Департаменту транспортної інфраструктури та головам РДА. Від їх активності залежить успіх цієї ініціативи.

«Окреме опитування проведено серед співробітників державних установ, з яких 90% вважають фізичну доступність найважливішим аспектом безбар’єрності. Згідно з даними, понад 40% киян вважають наявні пандуси незручними або недостатньо пристосованими. Це сигнал для нас — покращувати контроль якості», — підкреслив Віталій Кличко.

Мер також зазначив, що столиця вживає заходів для створення безбар’єрного середовища — адаптовано частину станцій метро, оновлені деякі тротуари, а нові об’єкти проектуються з пониженими бордюрами. Зокрема, були запущені низькопідлогові автобуси на маршрутах громадського транспорту.

«Але цього недостатньо. В Києві тільки 12 із 52 станцій метро дійсно зручні для маломобільних груп. Більшість пішохідних переходів все ще без понижених бордюрів. На зупинках громадського транспорту людям із дитячими візками або особам, які користуються кріслами колісними, важко потрапити в автобус.

Я хочу, щоб кожен керівник району усвідомив свою відповідальність за якість виконання робіт. Безбар’єрність — це вимога цивілізованого суспільства», — підкреслив Віталій Кличко.

Також він розповів про пріоритети, які столична влада планує реалізувати в наступному році.

«Станцію метро «Вокзальна» планується адаптувати з урахуванням принципів універсального дизайну. Це буде пілотна станція, де все — від входу до перона — буде зручно для людей з інвалідністю, батьків із малюками, літніх осіб та пасажирів з валізами. Підхід має бути комплексним: ліфти й підйомники, тактильна навігація, чітке звукове супроводження, візуальна інформація, комфортні переходи.

Також передбачено адаптацію 10 ключових станцій метро — з ліфтами, тактильною навігацією та зрозумілою візуалізацією. Планується створення 100 безпечних і зручних пішохідних переходів і зупинок, а також єдиної системи навігації в транспорті. Це потрібно для того, щоб кожен — незалежно від своїх можливостей — міг самостійно орієнтуватися в місті. І ключовим моментом буде залучення людей із інвалідністю до оцінки кожного об’єкта», — підсумував Віталій Кличко.

Віталій Кличко висловив подяку кожному, хто долучається до цієї важливої ініціативи — громадським організаціям, спеціалістам та активістам.

Раніше повідомлялося, що у столиці облаштували безбар’єрний наземний перехід на Січових Стрільців поруч з кінотеатром «Київська Русь».

Сніжана БОЖОК

Створен за матеріалами: vechirniy.kyiv.ua

Від Олександр

Журналіст, редактор lybid34.kiev.ua