Паперові квитанції продовжують існувати – принаймні у “Київпастрансі”. Хоча, варто зазначити, що обсяги останньої закупівлі значно зменшилися в порівнянні з минулими роками, але можливо, було вирішено “докупити” ще 30 тисяч бланків на всякий випадок. Проте, запаси минулого року мали б вистачити ще до 2026 року.
Попри активну цифровізацію та перехід на безготівкові способи оплати, “Київпастранс” продовжує замовляти десятки тисяч паперових штрафних квитанцій. Нещодавно проведений тендер наприкінці липня передбачає закупівлю ще 30 тисяч таких бланків, з бюджетом в 252 тисячі гривень. Постачальником залишилось ТОВ “Укрспецполіграфія”
Постачання мають завершити до кінця року, і легко порахувати, що вартість паперових бланків, як і багатьох інших товарів, зросла. У 2024 році одна штрафна квитанція коштувала 5,4 грн, а нині вже 8,4 грн. Комунальне підприємство повинно розрахуватися з постачальником протягом 30 днів після підписання накладної на товар.
Запровадження можливості безготівкової оплати штрафів без участі контролера, бланка і ручки відбулося в Києві у 2023 році. У трамваях, автобусах і тролейбусах розташували інформаційні листівки з QR-кодами та реквізитами для сплати. Проте, це не зменшило обсяги закупівлі паперових бланків.
В минулому році ми вже звертали увагу на подібну ситуацію: тоді “Київпастранс” придбав 80 тисяч квитанцій, незважаючи на те, що щомісяця контролери складають лише близько 2,5 тисяч штрафів. Це вказує на те, що запасів з 2024 року могло б вистачити мінімум на два з половиною роки. Проте, “Київпастранс” має свою стабільність, тому цього року закупив ще “трошки”.
За що критикують Київпастранс: помилкові терміни ремонту фунікулера та незручності для пасажирів трамваїв
Нагадаємо, нещодавно Інформатор повідомляв про обговорення дивної політики КП “Київпастранс” у київських “транспортних” пабліках, яка забороняє допускати пасажирів у салони трамваїв на кінцевих зупинках. Користувачі просять відкривати двері у трамваях під час стоянки, аби пасажири могли заходити у вагони.
Також ми цитували думки транспортних експертів, які стверджують, що КП “Київпастранс” використовує фунікулер неефективно. Мова йде про планові ремонти, які проводяться не в моменти якнайменшого попиту на цей вид транспорту, а навпаки, у “пікові” літні місяці, у 2025 році – з 14 липня до 22 серпня.