У Дарницькому трамвайному депо Києва триває капітальний ремонт чергового вагона Татра Т3 – це вже четвертий ваго́н, який повертають до роботи з початку 2025 року. Очікування нових низькопідлогових трисекційних трамваїв затягнулося, тож техніка, яка давно вичерпала свій ресурс, потребує ремонту. Незважаючи на те, що модернізація старих трамваїв здійснюється одночасно в трьох депо, до кінця 2025 року відновлять лише 10 вагонів, що робить процес доволі затяжним.
В даний час технічна служба “Київпастрансу” в Дарницькому депо вже виконала діагностику, очищення та металообробку четвертого вагона, а наразі займається малярними роботами. Вагон повністю розібрали, залишивши лише металевий каркас, після чого стартувало відновлення пошкоджених частин. Частину елементів доводиться виготовляти заново, і це також уповільнює ремонт.
Трамваї, що надходять на капітальне відновлення, вже можна вважати “пенсіонерами”. Для того щоб дочекатися цього моменту, вагон повинен пройти більше 350 тисяч кілометрів — цей пробіг вважається критичним. Проте навіть через десятиліття в експлуатації ці трамваї знову повертаються на маршрути, адже в місті є проблеми з рухомим складом.
Згідно з повідомленнями “Київпастрансу”, в процесі оновлення змінюють практично всі компоненти: нові сидіння, двері, поручні з нержавіючої сталі, тоновані вікна, утеплення салону зверху та знизу. Обіцяють встановити енергоощадне освітлення, сучасне електрообладнання, систему відеоспостереження, опалення, інформування пасажирів та кондиціонер. Анонсована й інклюзивність: зручний вхід і вихід, жовті наліпки на порогах, облаштовані пандуси.
Весь процес займає приблизно 3–4 місяці, після чого вагон має повернутися на маршрут. Трамвай, що наразі модернізують у Дарницькому депо, має бути готовий до кінця осені. Подібні ремонти також проводяться у Подільському депо та депо імені Шевченка, загалом до кінця року “Київпастранс” планує оновити десять трамваїв.
Однак, жителі Києва не дуже схвалюють такий підхід: у транспортних пабліках столиці вони ставлять під сумнів доцільність відновлення техніки, яка вичерпала свій ресурс. Критики відзначають вартість робіт, порівнюючи її з ціною нових трамваїв, скаржаться на неефективність кондиціонерів, які часто не працюють у спеку, навіть коли встановлені. Також згадують, що інші трамваї залишаються без ремонту, і говорять про можливі зловживання бюджетами на таких відновленнях.
Окремим питанням є очікування нових вагонів, які поки не стануть реальністю. Ще в листопаді 2024 року “Київпастранс” замовив п’ять нових трамваїв К1Т306 у компанії “Татра-Юг” на суму майже пів мільярда гривень. За умовами контракту, їх повинні поставити до кінця 2025 року, але з того часу ніякої конкретики не з’явилося, і поки пасажири чекають на новий рухомий склад, змушені їздити в модернізованих “ветеранах”. До речі, у “Київпастранс” наголошують, що капремонти дозволять експлуатувати ці вагони ще 10 років.
Які вимоги Київпастранс прописав у тендері, і як реальний трамвай-дача потрапив до гри S.T.A.L.K.E.R. 2
Нагадаємо, ще у жовтні Інформатор писав про те, що КП “Київпастранс” оголосило тендер на закупівлю п’яти трамваїв з повноцінною низькою підлогою та Wi-Fi всередині вагона. Мова йде про вагони на 2 чи 3 секції, обладнані висувними пандусами та місцями для пасажирів на колісних кріслах. Очікувана вартість рухомого складу становить 493 млн грн, а пропрацювати транспорт має, щонайменше, наступні 15 років.
Також ми розповіли, що у грі S.T.A.L.K.E.R. 2 з’явився справжній трамвай на воді з-під Києва. У самому ігровому всесвіті транспорт “припаркований” просто на болоті: локація виглядає досить моторошно завдяки сугестивному саундтреку, палаючій діжці зі сміттям та загалом закинутому зовнішньому вигляду. Існування такого трамвая в реальному житті також підтверджує його минуле, коли його перетворили на плавучу “дачу”. Наразі він закинутий на одній зі станцій з човнами біля Києва.