До Подільського депо столиці повернувся унікальний ретро-трамвай М2-М “1892” після його першого етапу реконструкції. Він провів кілька місяців у Дарницькому депо, де справжні майстри реставрації надали йому можливість на друге життя. Повна відновлення вагона, з точним відтворенням його історичного вигляду 1892 року, планується до весни 2026 року. А поки обіцяють літні екскурсії на ретро-трамваї по лівому березі столиці.
Про повернення синього вагона з номером 1892 повідомила Київська транспортна спільнота “КТС”. Це дійсно важлива подія, адже ретро-трамвай залишався непрацюючим понад 10 років, і в той час у Києві не було жодного трамвайного раритету, який залишався б “на ходу”. Попит на екскурсії синім трамваєм під час його “активного” періоду був надзвичайно великим.
Нагадаємо, ретро-трамвай “1892″ є копією оригінального першого трамвая, що відкривав рух у Києві 133 роки тому. Вагон веде свою історію з 1907 року, коли він був трамваєм “Sanok type 100” та курсував Львовом. У Київ він потрапив у 1980-х роках як історичний експонат, і в 1988 році фахівці Київського заводу електротранспорту надали йому другий шанс, і цього року він вперше виїхав на екскурсії як історичний транспорт.
Ретро-трамвай успішно працював майже 20 років, а у 2006 році був відремонтований за кошти любителів транспорту. Це дозволило киянам користуватися ним до 2012 року. Однак з того часу у Київпастрансу не було можливості, аж поки за реставрацію вагону не взялося Дарницьке депо у 2025 році.
В рамках першого етапу реставрації трамвая спеціалісти відновили ходову частину, відремонтували трамвайний візок та провели часткові роботи з оздоблення салону. Завершити повну реставрацію вагону, з точним відтворенням його історичного вигляду 1892 року, планують до весни 2026 року. А поки обіцяють екскурсії маршрутом, що проходить від станції метро “Лісова” до Музею міського електротранспорту.
Як виглядає остання “жива” Škoda 9Tr22 на ім’я “Аврора” і які рекорди ставлять київські трамваї
Нагадаємо, днями Інформатор розповідав, що в мережі з’явилися зображення останнього “живого” екземпляру тролейбуса Škoda 9Tr22, що експлуатується у Києві. Машина, якій вже майже півстоліття, з початку дев’яностих років буксирує інші тролейбуси територією Куренівського депо. Раніше вона працювала на маршруті №2 і була у жовто-блакитній “лівреї”, а тепер пережила всіх своїх “братів”, які були відправлені на металобрухт.
Також ми писали про рекорд київського трамвая К-1М8, який був розроблений підприємством “Татра-Юг”. Він штовхав одночасно два інші трамваї – KT3-UA “Кобра” та звичайний Tatra T3. Загальна вага рухомого складу, що штовхав трамвай, становила 53 тони. Це рекорд для Києва, і не тільки для столиці – фактично зчеплений трамвай штовхав чотири інші вагони.