“Смуга виживання для пішоходів” – так охарактеризували жителі Оболоні зону біля Сільпо на проспекті Івасюка, 46, де нещодавно було організовано парковку. Благоустрій в Оболонському районі, який став лідером за кількістю демонтованих МАФів, в основному приніс користь автомобілістам, а не пішоходам. Замість того, щоб упорядкувати територію, що звільнилася від кіосків, на ній облаштували зону для паркування.
Після масштабного знесення тимчасових споруд, серед яких були кіоски та павільйони, на проспекті Івасюка, 46 в Оболонському районі виникла нова проблема. Там, де мешканці очікували побачити тротуар, зелений простір та лавки для відпочинку, з’явилася чергова парковка. Ця ділянка знаходиться поруч зі супермаркетом Сільпо і є частиною активного маршруту для пішоходів.
На ситуацію звернули увагу представники Ради мешканців Оболоні. Один з учасників, Олексій Шевчук, зазначив, що мешканці вкрай незадоволені. Люди вимагають від влади термінового відновлення безпечного проходу для пішоходів. Адже наразі тут комфортно лише автомобілям.
“Після знесення МАФів, замість облаштування безпечної пішохідної доріжки, знову створили парковку. І це попри те, що поруч проходить активний пішохідний маршрут: тут щодня гуляють діти, літні люди та батьки з малюками”, – підкреслив Олексій Шевчук.
У коментарях під його дописом мешканці відверто вважають рішення міських служб цинічним. Люди зазначають, що замість демонтованих МАФів очікували нормальний тротуар. І зазначають, що новий благоустрій чомусь не передбачив відновлення асфальту на ділянці, де колись розташовувалися кіоски – просто в ямах встановили стовпчики і автомати для оплати паркування і почали заробляти.
“Коли на Івасюка зіб’ють людину – хто за це відповідатиме? Мерія? Комунальні служби? Очевидно, що ні. Відповідальність несе автолюбитель, і питання залишиться, як він “вирішить” цю ситуацію, щоб справа не дійшла до суду. Ціна відома багатьом. Ця ділянка – пішохідна, і це беззаперечно,” – написала в коментарях киянка Діана Столярова.
Зазначимо, що тут вже траплялися випадки, коли пішоходи ледь не потрапили під колеса. І зазначають, що з нульовим контролем автомобілів на пішохідних дорожках це вже не випадковість, а, на жаль, схема. Щодо “перемоги” Оболоні в кількості демонтованих МАФів, наслідки такого очищення виявилися дуже далекими від очікувань – благоустрій території зводився до появи автостоянки. Проте мешканці Оболоні налаштовані рішуче і вимагатимуть від міських служб відновлення пішохідного проходу.
У Києві демонтовані МАФи передають на потреби військових
Нагадаємо, Інформатор повідомляв, що в Києві знайшли ефективне застосування незаконно встановленим кіоскам, торговельним павільйонам та навіть магазинам, залишеним власниками після демонтажу. Вони передаються військовим підрозділам, які завжди потребують таких об’єктів, а столиця має багато чого запропонувати – за 2024 рік демонтовано 3700 МАФів. “На службу” до армії вже передали 805 споруд. Ця співпраця з військовими почалася з моменту повномасштабного вторгнення і є досить результативною. Наразі запити на тимчасові споруди надходять до департаменту майже щодня.
Також ще навесні 2024 року Інформатор писав про “мафоцид”, що розпочався в Києві. Комунальні служби почали зносити та вивозити кіоски та торгові павільйони, причому тільки поблизу станцій метро. Лише на початку травня 2024 року були знесені десятки МАФів поруч зі ст.м. “Позняки”, на Старовокзальній площі (тут спостерігається потік пасажирів з ст.м. “Вокзальна”), а на Академмістечку – анонсовано глобальний демонтаж.