Міський голова Києва Віталій Кличко не випадково з’явився в Римі на Ukraine Recovery Conference. Він поверне додому угоду, підписану з Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР), про підготовку кредитного фінансування для київського метро. Мова про фінансування не нових ліній на Виноградар або Троєщину, а про модернізацію потягів, що є вже значним кроком уперед.

У своєму офіційному Telegram-каналі Кличко запевнив, що в Римі була презентована угода з ЄБРР, яка стосується кредитного фінансування модернізації київського метро на суму до 150 млн євро.

“Після отримання всіх необхідних погоджень від ЄБРР та міської адміністрації, в листопаді цього року плануємо підписати кредитну угоду під час Київського інвестиційного форуму, що пройде в Берліні,” – повідомив міський голова.

Неабияк варто зазначити, що ця сума не виникла просто так. Згідно з словами Кличка, раніше існуюча програма на 50 млн євро була розширена втричі. Він нагадав, що на даний момент Київ спільно з ЄБРР реалізує три проєкти загальною вартістю 245 млн євро, які стосуються енергетичної стійкості столиці, модернізації системи централізованого теплопостачання та оновлення міського транспорту.

“В умовах війни в Україні, постійні обстріли призвели до того, що деякі підпроєкти потребують переформатування. Зокрема, оновлення рухомого складу метро – на 50 млн євро. Завдяки підтримці та зацікавленості ЄБРР, місто та банк планують змінити існуючу кредитну угоду, збільшивши кредит до 150 млн євро,” – пояснив Кличко.

Європейці зацікавлені в метро на Троєщину, але грошей наразі немає

На Ukrainian Recovery Conference Кличко у бесіді з віце-президенткою Європейського Інвестиційного Банку Терезою Червінською говорив про спільні інфраструктурні проєкти в Києві. Мер підтвердив, що ЄІБ виявляє зацікавленість у стратегічному проєкті будівництва Подільсько-Вигурівської лінії метро, яка має вартість приблизно 1,5 млрд євро. Проте ця “зацікавленість” поки що не призвела до фінансових рішень, що викликало іронічну реакцію з боку ГО “Пасажири Києва”: “Мер все-таки знайшов, кому вішати локшину про метро на Троєщину,” і вони мають намір звернутися до ЄІБ щодо недоцільності цього проєкту.

Щодо реального фінансування інфраструктурних проєктів, на конференції обговорювалися також інші аспекти. Мова йшла про модернізацію електротранспорту, зокрема, тролейбусів та вагонів метро.

“Незважаючи на війну, місто продовжує оновлювати електротранспорт з підтримкою ЄІБ. Наразі в реалізації три проєкти на загальну суму 200 млн євро. Ми також обговорили модернізацію рухомого складу київського метро, 80% якого досі виготовлено в радянській чи російській промисловості. В рамках меморандуму з ЄІБ на 450 млн євро, вже погоджено 150 млн євро на цей проєкт,” – зазначив Кличко.

За його словами, восени Київ має намір підписати з ЄІБ ще два кредитних договори на 77 млн євро. Ці кошти призначені для закупівлі нових вагонів метро і тролейбусів. Кличко з Червінською також обговорили можливість фінансування реконструкції міської клінічної лікарні №6, із запланованим розміщенням лікарні швидкої допомоги “Правобережна” та відділенням термічних уражень. Попередня вартість цього проєкту складає 60 млн євро.

Нагадаємо, 21 травня 2025 року Київська міська рада ініціювала проект рішення про початок переговорів з міжнародними фінансовими організаціями для потенциального залучення до 1,5 млрд євро кредитних коштів на будівництво Подільсько-Вигурівської лінії метрополітену, що має з’єднати центр Києва з Троєщиною. Інформація про пошук кредиторів активізувала нові дискусії про прокладання метро на Троєщину.

Архітектор метро на Троєщину закликає до обережності щодо будівництва

Сумніви щодо реального початку будівництва метро на Троєщину за Віталія Кличка висловлював архітектор-проектант столичного метро, Валерій Гнєвишев. Він зазначив, що проектна документація для перших п’яти станцій Подільсько-Вигурівської лінії метро була готова інститутом Укрметротонельпроєкт і надана меру Києва. Крім того, були підготовлені креслення для інших станцій гілки. Проте Кличко скасував всі первісні напрацювання, наказавши доопрацювати креслення.

Також Інформатор повідомляв, що київське метро оновлює голос у вагонах. Нові радіоінформатори для поїздів обійдуться приблизно у 4 млн грн і з’являться до кінця 2026 року.

Від admin

З приводу питань по сайту та реклами звертайтесь на info@lybid34.kiev.ua | Увага! Адміністрація сайту не несе відповідальності за розміщений контент на сайті, весь контент було взято з відкритих джерел.