Літак Ан-124-100 Руслан, який привернув увагу 11 липня в Києві — як в буквальному, так і в переносному сенсі, тепер розташований у Німеччині. Після завершення тестових польотів він планує приєднатися до комерційного флоту компанії Antonov Airlines, що наразі працює в аеропорту Лейпцига. Успішно пройшов евакуаційний рейс з Києва.
11 липня цю інформацію підтвердив інспектор з льотної придатності Державної авіаційної служби Федір Грищук. Він опублікував відео руління “Руслана” після приземлення у Лейпцигу та кілька фотографій з місця стоянки Ан-124 у німецькому аеропорту. На знімках видно, що ніс літака тепер прикрашає девіз, який нагадує світові про війну в Україні: Be brave like Irpin – “Будь хоробрим, як Ірпінь”.
“Літак Ан-124-100 UR-82073 вже в Лейпцигу. І хоча попереду чекають сертифікаційні випробування, є сподівання побачити його знову в небі України. З новими двигунами, сучасною авіонікою та розширеними умовами експлуатації!” – зазначив авіаексперт.
Україна дивом зберегла Ан-124 під час останнього обстрілу
Під час битви за Гостомель у 2022 році — базовому аеропорту Antonov Airlines — літак уникнув руйнувань, оскільки на той момент перебував на техобслуговуванні в іншому місці. Це могли бути Святошин, Жуляни, чи Бориспіль — точна інформація відсутня. У будь-якому випадку, під час російських атак борт на щастя залишився неушкодженим.
Переліт за призначенням демонструє, що з транспортником “Антонова” все гаразд. За словами Грищука, безпечним перебування борту у Києві не назвеш, адже він міг бути вражений, зокрема, під час останнього обстрілу.
“Це неймовірно. Останнього разу ракета прилетіла близько, дуже близько. Але команди “Антонова” незламні! Незважаючи ні на що, літак у безпеці”, – йдеться у повідомленні.
Можливо, цей обстріл вплинув на рішення авіакомпанії терміново перекинути “Руслан” до Лейпцигу. Це лише припущення — керівництво “Антонова” не коментувало причини перельоту.
Переліт “Руслана” не залишився в таємниці
ЗМІ повідомили, що після вторгнення до Гостомеля авіакомпанія перенесла свою базу до Лейпцига, де наразі знаходяться п’ять активних Ан-124. Можливо, борт UR-82073 стане шостим. Там українські транспортні літаки продовжують виконувати як військові, так і комерційні завдання, перевозячи вантажі по всьому світу.
Навіть якщо б Грищук не виклав свій допис, маршрут “Руслана” все одно виявили б у соцмережах. У ХХІ столітті неможливо щось приховати — маршрут перельоту Ан-124 зафіксував сервіс Flightradar. Одні з пасажирів рейсу, що відлетів 11 липня з Лейпцига, сфотографували український борт на стоянці аеропорту та опублікували в коментарях. Вони також зазначили, що цей “Руслан” — наймолодший серед літаків Antonov Airlines.
“Це надзвичайно радує для “Авіаліній Антонова”. Той літак застряг там, оскільки проходив капремонт під час вторгнення росіян. Неймовірна робота команди “Антонова” з повернення цього “крихітки” (наймолодшого Ан-124) до небес!” – написав David Ruslan.
Згідно з інформацією з авіапорталів, перший політ “Руслан” UR-82073, про який йдеться, відбувся 1993 року. Офіційно він був введений в експлуатацію 1994 року. Індивідуальне Ім’я Be brave like Irpin з’явилось у 2023 році. Цікаво, що виробником цього Ан-124 вказано авіазавод в російському Ульяновську, який також був причетний до виготовлення цих машин.
Оглядач німецької газети BILD Юліан Рьопке назвав політ “Руслана” могутнім сигналом опору путінським надіям на знищення України. Він підкреслив, що це перший цивільний літак, помічений над Києвом за останні 40 місяців.
В Україні може з’явитись другий екземпляр “Мрії”
Відомо, що українські фахівці планують зібрати ще один екземпляр легендарного літака “Мрія” — перший був знищений російськими військами під час наступу на Київщину взимку 2022 року. Наразі його частини нібито готові на 70%, всі основні компоненти вже наявні. Примітно, що ці частини виготовлено понад 30 років тому.
Також повідомлялось, що найбільший та найпотужніший у світі літак “Мрія” було втрачене внаслідок атаки російських військ на аеропорт Гостомель. Літак зазнав серйозних пошкоджень, і його відновлення коштуватиме більше 3 млрд доларів та вимагатиме тривалого часу.
Однак в Оборонпромі сумніваються, що наразі знайдуться кошти на це. Також про недоцільність відновлення заявив заступник головного конструктора “Антонов” з проектів Ан-124 та Ан-225 Анатолій Волнянко, зазначивши, що вартість будівництва літака становить 500 млн євро і виділення такої суми державі в умовах війни є складним завданням.