Міністерство торгівлі Китаю прийняло фінальне рішення щодо антидемпінгового розслідування імпорту бренді з Європейського Союзу. З 5 липня його постачання буде обкладено постійними п’ятирічними митами, що можуть досягати 34,9%.
Про це повідомляється на сайті міністерства.
З жовтня 2024 року мита діяли на тимчасовій основі. Китай запровадив їх у відповідь на антидемпінгові заходи ЄС стосовно китайських електромобілів.
Антидемпінгові заходи Китаю, насамперед, вплинуть на Францію, яка отримала 99% китайського імпорту бренді у 2023 році.
Ситуацію для французького алкоголю ускладнюють американські тарифи на рівні 10%, що були введені у квітні. Ці тарифи можуть бути підвищені, якщо торговельні переговори між Вашингтоном і Брюсселем, термін яких встановлений президентом Дональдом Трампом на 9 липня, зазнають невдачі або виявляться несприятливими для галузі.
“Я вважаю, що у Франції люди не повністю усвідомлюють масштаб проблеми: 80% світових продажів коньяку здійснюється в Китаї та Сполучених Штатах“, – цитує Le Monde мільярдера Бернара Арно, власника коньячного дому Hennessy.
Виробництво коньяку у Франції й без мит переживає спад.
Після рекордних продажів приблизно 220 млн пляшок у 2021-2022 роках галузь ставила собі за мету досягти 350 млн до 2035 року, але натомість обсяги впали до 165 мільйонів у 2023 році через зниження попиту на американському та китайському ринках.
Нагадаємо, що Європейський Союз намагається продемонструвати єдність у переговорах про торговельну угоду зі США, але внутрішні розбіжності між країнами-членами можуть послабити його позиції в переговорах.