Зміст:
У Києві наземний пішохідний перехід біля метро «Університет» — безпечний та без колапсу, — результати комп’ютерного моделювання.
Київська влада стверджує, що реалізація регульованого наземного переходу напроти станції метро «Університет» не викличе транспортного колапсу, навіть у години пік. Це підтверджують результати імітаційного моделювання, проведеного експertами КП «Центр організації дорожнього руху» (ЦОДР).
Що показало моделювання
- Запропонований наземний пішохідний перехід визнано безпечним та ефективним, не загрожуючи критичною затримкою трафіку в ранковий та вечірній пік.
- При позитивному рішенні поліції, місто готове швидко встановити регульований перехід біля входу до метро, встановлено, що водії майже не відчують змін у русі на бульварі Шевченка.
«Пропонуємо Національній поліції України погодити пішохідний перехід біля ст.м. Університет у вигляді експерименту на 2–3 місяці. Усі витрати та організацію бере на себе місто. Якщо не спрацює – повернемо все назад і зробимо висновки. Однак неможливо змінювати Київ, якщо ми навіть не спробуємо. Соціальну та політичну відповідальність — беру на себе особисто я», — відзначив заступник голови КМДА Костянтин Усов.
Основні результати моделювання
Для автомобілістів
- Уранці, в напрямку центру по бульв. Тараса Шевченка: час проїзду зросте лише на 0,8 секунди (+0,2%), простою — на 0,2 секунди (+0,1%);
- Середня довжина черги перед перехрестями скоротиться на 12,5 метра завдяки дозуванню потоку.
Ввечері, при русі з центру:
- Час проїзду збільшиться на 8,7 секунд (+1,2%);
- Час простою — на 1,6 секунд (+0,6%);
- Але черга перед перехрестями скоротиться на 26,7 метрів (−7,3%).
Для пішоходів
- Безбар’єрний маршрут від метро «Університет» до вул. Пирогова скоротиться на 500 метрів;
- Час на перехід зменшиться приблизно на 10 хвилин.
Інша перевага
- Нова схема світлофорів на переході буде синхронізована з існуючими, що забезпечить режим «зеленої хвилі» та стабільність руху транспорту на бульварі.
Чому поліція відмовляла раніше і що буде далі
Раніше Національна поліція кілька разів відмовляла у погодженні облаштування наземного пішохідного переходу біля метро «Університет». Основні причини відмов полягали в безпеці руху та побоюваннях щодо заторів у години пік.
Міська влада та експерти КП «ЦОДР» переконують, що завдяки комп’ютерному моделюванню транспортних і пішохідних потоків перехід не створить критичних проблем. Тепер Київ готовий запропонувати експеримент на 2–3 місяці, по завершенні якого будуть оцінені результати: якщо ідея не виправдає себе — повернуть попередній стан дороги.
Цей сценарій показує прагнення влади знайти нові рішення для пішоходів, незважаючи на минулі сумніви щодо безпеки та впливу на трафік.
Чому це важливо та що далі
Ідея реалізації наземного переходу — це не лише зручність для пішоходів, а й крок до створення більш інклюзивного міста. Активісти та частина жителів висловлюють підтримку цьому проекту, оскільки підземний перехід може бути незручним, особливо для осіб з обмеженою мобільністю.
Раніше в цьому районі вже планували облаштувати переходи, але проєкт гальмував через відмови поліції.
Якщо поліція надасть згоду на експеримент, місто покриє всі витрати; у випадку невдачі — повернеться до попереднього стану.
Створено за матеріалами: 44.ua