Декілька маршрутів в Київській області стануть відправною точкою для загальнонаціональної реформи міжміських перевезень. Плани, звичайно, масштабні, а у міської влади та перевізників залишилося небагато часу для їх реалізації. Адже вже за два тижні на маршрутах – до Білої Церкви та Бородянки – мають бути впроваджені нові вимоги до сервісу, безпеки та легальності.
З 1 серпня на маршрутах “Київ – Біла Церква” та “Київ – Бородянка” стартує пілотний проєкт в сфері міжміських перевезень, повідомляє Міністерство розвитку громад та територій. Цей проєкт реалізується в партнерстві з обласною та місцевою владою. Обидва маршрути повинні стати прикладом для поширення змін на інші регіони країни.
Перше важливе нововведення – обов’язкова видача квитків кожному пасажиру. Це може бути як паперовий квиток, так і електронний, придбаний онлайн або в салоні автобуса. Наявність квитка забезпечує можливість отримати страхове відшкодування в разі ДТП, а також слугує підставою для зарахування пільгового проїзду.
Друга вимога – запровадження безготівкової оплати. Пасажир зможе вибрати маршрут онлайн, перейти на сайт перевізника та миттєво оплатити квиток карткою. Також передбачено можливість безготівкової оплати прямо в автобусі. Для цього створюється державна електронна система, яка вже проходить тестування на міжнародних маршрутах.
Окремо вводиться правило, що маршрут має починатися, зупинятися та завершуватися тільки на автостанціях або верифікованих зупинках. Усі неофіційні або небезпечні точки посадки та висадки будуть скасовані. Конкретно, забороняються зупинки на проїжджій частині або біля станцій метро, як це було раніше на “Либідській”.
Ще одним напрямком реформи, реалізація якого впевнено буде складною, є поліпшення технічного стану транспорту. Усі перевізники повинні пройти відеофіксований техогляд, де буде перевірятися справність основних вузлів автобуса. Міністерство вимагає оновлення рухомого складу, щоб автобуси були інклюзивними, безпечними та відповідали національним стандартам.
Контроль за легальністю перевезень також посилиться. З нелегальними маршрутами, які шкодять економіці та безпеці, планується боротися силами Уктрансбезпеки та поліції. Паралельно легальним перевізникам обіцяють підтримку та можливість оперативно змінювати маршрут або графік за необхідності.
Особлива увага приділяється розвитку автостанцій. У міністерстві акцентують, що держава працює над змінами до законодавства, аби органи місцевого самоврядування могли контролювати ці об’єкти, навіть якщо вони є приватною власністю. Заплановане відновлення занедбаних станцій і будівництво нових, які мають відповідати стандартам ДБН: бути інклюзивними, мати навіси, місця для сидіння, табло та кімнати відпочинку.
Вже до кінця цього тижня перевізники повинні подати оновлений графік руху для погодження. До того ж часу має завершитися встановлення GPS-трекерів на всіх шести маршрутах “Київ – Біла Церква”. Дані з трекерів будуть передані в Укртрансбезпеку для моніторингу дотримання маршруту.
На думку заступника міністра Сергія Деркача, ці два маршрути вибрані з різних причин: Бородянка потребує відновлення після окупації, а Біла Церква має високий пасажиропотік до столиці. Саме тому ці напрямки стануть першими у новому форматі міжміських перевезень.
З Оболоні до Вишгорода пасажирів возитиме пільговий автобус
Як повідомив Інформатор, з 14 липня з Києва на міжміський маршрут вийшов великий автобус. Його запустив Вишгород, який є пунктом призначення маршруту. Автобус – чотиридверний Mercedes великої місткості – належить підприємству “Вишгородпастранс”. Він курсуватиме не дуже часто, проте буде пільговим – враховуватиме всі наявні пільги, такі як пенсійні посвідчення.
Також було повідомлено, що кияни просять владу відновити автобусний маршрут на Північне кладовище. Пасажири скаржаться, що маршрут, який було закрито ще в часи повномасштабного вторгнення, так і не відновили, а дістатися до цвинтаря, де нині ховають мешканців міста, без громадського транспорту важко та дорого.